کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد با ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در شهرستان خدابنده از توابع این استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 31 January 2021

 

حسین سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه سرعت وزش باد در شهر زنجان نیز ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، افزود: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بعدازظهر روز گذشته /شنبه ۱۱ بهمن ماه/ در مناطق مختلف این استان آغاز و حوالی ساعت ۲۱ شب نیز از شدت آن کاسته شد.

وی اظهار داشت: امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری بوده و از بعدازظهر با افزایش ابر مواجه خواهد شد و برای شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده نیز وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

سلطانی با بیان اینکه میزان دمای هوای این استان از امروز /یکشنبه/ تا اواسط هفته با کاهش همراه خواهد شد، تصریح کرد: از فردا /دوشنبه ۱۳ بهمن ماه/ تا روز چهارشنبه نیز شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود و دمای هوا نیز از اواسط هفته روند افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهر گرماب از توابع شهرستان خدابنده با دمای هشت درجه سانتیگراد و گیلوان از توابع شهرستان طارم نیز با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار