رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: مستند "بچه‌های کوچه بینش" از دیگر تولیدات حوزه هنری زنجان است که با بازسازی و مصاحبه از افرادی که شاهد واقعه تلخ بمباران مدرسه دخترانه نواب صفوی در دوم بهمن سال ۶۵ بودند، تولید شده است.
کد خبر: ۹۳۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 23 January 2021

 

امیر نعمتی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: همزمان با سالروز واقعه بمباران‌ مراکز آموزشی و مسکونی سال ۶۵ و در حاشیه مراسم صبح خاطره "مشق‌های ناتمام" که با حضور مسوولان استانی، دانش‌آموزان و شاهدان آن واقعه تلخ، از مستند "بچه‌های کوچه بینش" رونمایی شد.

وی اضافه کرد: مستند"بچه‌های کوچه بینش"، فیلم مستندی است که در مدت زمان۳۰ دقیقه به نویسندگی و کارگردانی وحید انصاری، شبنم طارمی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری زنجان تولید شده است.

این مسوول ادامه داد: در تولید این مستند، فیلمسازان زنجانی سعی کرده‌اند با انجام تحقیق و بررسی به طور دقیق و با بازسازی و مصاحبه از افرادی که شاهد واقعه تلخ بمباران مدرسه دخترانه نواب صفوی در دوم بهمن ماه ۱۳۶۵بودند به شرح ماجرا بپردازند.

وی اظهار داشت: همچنین در تولید این فیلم تلاش شده است با بهره‌مندی از زبان هنر این واقعه تلخ را از زبان شاهدان عینی و بازماندگانش ضبط و به ثبت برساند که اثری به یاد ماندنی برای نسل‌های آینده تولید شود.

رییس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: حوزه هنری این استان به تولید مستند در حوزه های دیگری نظیر کرونا نیز پرداخته که از جمله آن می توان به مستند کوتاه "مجرمین" پس از مستندهای "دلتنگی"، "در خانه مانده‌ها" و "مرگ، کرونا، تولد" چهارمین مستند تصویری طی سال جاری اشاره کرد.

گفتنی است ۳۲ سال قبل در بهمن‌ماه سال ۶۵، سالی که سال سرنوشت جنگ نام گرفته بود، رژیم بعثی صدام، جنگ شهرها را شروع کرده بود و سهم شهر زنجان از این واقعه تلخ، چهار نوبت بمباران مناطق غیرنظامی بود که به شهادت ۷۰ نفر منجر شد که مدرسه دخترانه نواب صفوی سابق نیز یکی از مناطق بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار