مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه طبق بررسی انجام شده در سال جاری آزمون بیش از 99 درصد نازل‌ها مورد قبول واقع شده است، گفت: با این حال بازرسی‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 23 January 2021

 

داود کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شرکت‌های دارای مجوز کالیبراسیون از اداره کل استاندارد به صورت اتفاقی از وضعیت نازل‌های سوخت بازرسی و آنها را مورد آزمون قرار می‌دهند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه بازرسی از صحت عملکرد نازل‌های سوخت به صورت دوره‌ای انجام می‌شود، گفت: این کار به منظور بررسی صحت عملکرد نازل و جلوگیری از کم فروشی و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 895 مورد بازرسی از نازل‌های سوخت در استان انجام شده است، افزود: نازل‌های مردود شده پس از تنظیم، مجدداً مورد آزمون قرار گرفته و پس از کسب اطمینان از صحت عملکرد، امکان استفاده مجدد از آنها فراهم می‌شود.

کارگرزاده با بیان اینکه طبق بررسی انجام شده در سال‌جاری آزمون بیش از 99 درصد نازل‌ها مورد قبول واقع شده است، اضافه کرد: با این حال بازرسی‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا می‌کند که میانگین زمانی بازدید حدودا هر سه ماه یکبار است.

وی با درخواست از مردم برای گزارش تخلفات جایگاه‌های سوخت در این بخش به مصرف کنندگان اطمینان داد که این نظارت‌ها با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت و در صورت هرگونه تخلف برخورد مناسب انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان همچنین از بازدیدهای دوره‌ای از آزمایشگاه‌های همکار خبر داد و افزود: امسال تعداد 45 آزمایشگاه همکار در زمینه‌های مختلف صنعتی مورد ارزیابی سرزده قرار گرفتند که پروانه تایید صلاحیت یک آزمایشگاه به دلیل عدم رعایت الزامات قانونی، تعلیق شد.

وی تصریح کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده، 6 آزمایشگاه همکار دیگر نیز نسبت به رفع عدم انطباق و بهبود خدمات ارائه شده، اقدام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار