رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: طبق پیگیری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، استاندار زنجان قول مساعد برای حل مشکل و آغاز ساخت المان 15 خرداد را داده است.
کد خبر: ۹۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 23 January 2021

 

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موضوع وجود المان در شهر، بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در زنجان تنها المان میدان انقلاب را داریم، گفت: گاها بحث مجسمه‌ها که رئال است، با المان که یک عنصر انتزاعی است، اشتباه گرفته می‌شود، در صورتی که اینطور نیست و ما در زنجان باید به سمت المان‌سازی برویم.

وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم بر تغییر مجسمه میدان 15 خرداد نیز در سال 97 یعنی دو سال قبل اتخاذ شده است، گفت: در آن زمان شورا به این نتیجه رسید که به علت عدم تناسب اسم میدان و مجسمه یا باید مجسمه برداشته شود و یا نام میدان عوض شد که در نهایت تصمیم به برداشتن مجسمه شد.

راشاد با اشاره به اینکه در سال جاری نیز یک طراح بسیار حرفه‌ای برای ساخت المان 15 خرداد انتخاب شده است، افزود: خیلی از افراد طراح خوبی هستند اما نمی‌توانند طرح را عملیاتی و اجرایی کنند، به همین خاطر کسی انتخاب شده است که از این توانایی برخوردار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به رد مصوبه شورای شهر در کمیته تطبیق گفت: پیگیر موضوع ساخت المان هستیم و این موضوع را از وزارت کشور و مجلس پیگیری می‌کنیم که البته طبق آخرین صحبت‌های انجام شده بین نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با استاندار زنجان، استاندار قول مساعد برای حل موضوع را داده است.

وی با اشاره به قول مساعد نمایندگان مجلس و استاندار برای ساخت المان گفت: طرح میدان تحویل طراح شده و امیدواریم با حل موانع موجود تا عید نوروز ساخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار