مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: دومین بازارچه دائمی صنایع دستی با ۴۴ باب فروشگاه در بافت مرکزی شهر زنجان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 16 January 2021

 

امیر ارجمند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور تشویق هنرمندان، معرفی بیشتر صنایع دستی این استان، تولید و فروش بیشتر محصولات آنها و ایجاد اشتغال دومین بازارچه­ دائمی با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار شهرزنجان برپا خواهد شد.

وی ایجاد این بازارچه را از دغدغه های اصلی حوزه اقتصادی استان برای تقویت و به نمایش گذاشتن صنایع دستی دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسان برای خرید محصولات همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع دستی استان است.

ارجمند گفت: بازاریابی صنایع دستی هر منطقه ای علاوه بر اینکه جنبه های زیبایی و فرهنگی دارد، یکی از صنایع دخیل در اقتصاد یک منطقه نیز محسوب می‌شود و از این رو صدور مجوز فعالیت بازارچه صنایع‌دستی در شورای فنی صنایع‌دستی استان مصوب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی استان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار