کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: هوای این استان طی هفته جاری با وزش باد، بارش برف و باران و برودت و یخبندان مواجه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 16 January 2021

 

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه /۲۵ و ۲۶ دی ماه جاری/ وزش باد نسبتا شدید تا شدید با سرعت ۶۰ تا ۹۴ کیلومتر مناطق مختلف زنجان را در نوردید، افزود: بیشترین شدت وزش باد با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت در شهرستان خدابنده، ثبت شد و در شهر زنجان مرکز این استان نیز به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز /شنبه ۲۷ دی ماه/ شرایط جوی نسبتا پایداری در سطح این استان حاکم شده و آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد را خواهیم داشت اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مجددا از یکشنبه /۲۸ دی ماه/ تا چهارشنبه /یک بهمن ماه/ وزش باد این استان را در بر خواهد گرفت.

سلطانی، افزود: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه /۲۹ و ۳۰ دی ماه/ بارش برف و باران در حد ضعیف و از بعد ازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه /یکم و دوم بهمن ماه/ نیز شدت بارش ها بیشتر خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی زنجان گفت: طی هفته جاری میزان دمای هوای استان به تدریج با کاهش مواجه خواهد شد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته اواخر هفته نیز هوای سرد و یخبندان مناطق مختلف زنجان را دربر خواهد گرفت.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دمای هوای گیلوان در شهرستان طارم ۲۲+ و حلب در شهرستان ایجرود نیز ۵- درجه سانتیگراد به شب رسید که به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه این استان بودند.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار