ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به هراس دشمنان از قدرت ایران بر عدم سازش با آمریکا به دلیل امکان ازدیاد مشکلات و باز شدن راه تسلط دوباره آن‌ها بر ایران تاکید کردند.
کد خبر: ۹۳۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 15 January 2021

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن نماز جمعه این هفته پاکدشت با اشاره به تحولات اخیر در آمریکا اظهار داشت: فضاحتی که امروز در آمریکا شاهد هستیم همان صداها و نواهای مردم مظلوم کشورهای آزادی‌خواه جهان است.

وی افزود: بلاهایی ازجمله ناامنی، شورش، کشتار، بی‌پناهی و فضاحت که آمریکا بر سر ملت‌های جهان آورد امروز در کشورشان به وفور دیده می‌شود که ثمره یک عمر غارتگری در جهان است.

امام‌جمعه پاکدشت در ادامه گفت: سیاستمداران آمریکا گرگ‌های وحشی، درندگان سیاسی و خونخواران قدرت در جهان هستند که امروز تاوان خون‌های بی‌گناهان جهان این‌گونه درنده‌خویی‌شان را نمایان کرده است.

لزومی با اشاره به نتایج تست واکسن کرونا در ایران و آمریکا افزود: تلاش دانشمندان ایرانی پاسخ داده و نتایج بهبودی را در کشور ما شاهد هستیم اما آمریکایی‌ها از نتایج آزمایش‌های دانشمندان خود هراس دارند و آن را نمی‌توانند بیان کنند که این نشانگر تفاوت ایران و آمریکاست زیرا ملت ایران در مقابل فتنه‌های دشمنان مقاومت کردند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته رزمایش ارتش را در سمنان مشاهده کردیم که نمایانگر افتخار و غیرت و سربلندی ملت ایران اسلامی است اما بازهم می‌بینیم برخی برای کمرنگ شدن این دستاوردها اقدام به شایعه سازی در موضوع حمله آمریکا به ایران می‌کنند.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: همه بدانند آمریکا به دلایل مختلف اعم از عدم اطلاع از سلاح‌های نظامی جرئت حمله به ایران را ندارد زیرا که می‌داند این سلاح‌ها باعث نابودی آمریکا و اسرائیل می‌شود.

سازش با آمریکا مشکلات را برطرف نمی‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در دماوند ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم اظهار داشت: تکرار اهداف و پیام‌های روزهای حماسه آفرینی مردم از تحریف لفظی و معنوی ارزش‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه قیام 19 دی هم دینی بود هم ضدآمریکایی افزود: خروش مردم در 9 دی نیز دینی و ضدآمریکایی بود و این آمریکا بود که در فتنه 88 مستقیم و غیرمستقیم برای براندازی نظام ما اقدام کرد زیرا که دشمنی ایالات‌متحده با جمهوری اسلامی ایران عمیق و ریشه دار است.

امام‌جمعه شهرستان دماوند در ادامه گفت: آمدن بایدن و رفتن ترامپ تاثیری در سیاست‌های خارجی ما و آن‌ها نداشته و نخواهد داشت و دموکرات‌ها و جمهوری خواهان دو روی سکه هستند و هر دو ایران را تهدید می‌کنند.

فتاح دماوندی تاکید کرد: هر دو حزب آمریکا افزون طلب و دست انداز به کشورهای جهان هستند. سازش با آمریکا نه تنها مشکلات ما را برطرف نمی‌کند بلکه راه را برای تسلط دوباره آن‌ها بر ایران باز می‌کند زیرا که دولت آمریکا گاهی با تهدید و گاهی با تطمیع و فریب می دزد، می‌کند و می‌دوشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز خودش دچار بحران‌های سیاسی و اقتصادی است تصریح کرد: منافع آمریکا در گرو بی‌ثباتی و آشوب در منطقه ما است اما حضور ایران در منطقه ثبات آفرین و امنیت بخش است آمریکای قدیم همان آمریکای جدید است و ما نباید فریب بخوریم.

امام‌جمعه شهرستان دماوند تاکید کرد: امیدواریم با به روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی و حزب‌اللهی گشایشی در کارها ایجاد و امید به آینده بیشتر شود زیرا که اگر سیاست کشور در 4 یا 8 سال بر محور خنثی کردن تحریم‌ها باشد استقلال کشور تقویت می‌شود.

فتاح دماوندی در پایان خاطرنشان کرد: در خنثی سازی تحریم از دشمن می‌توان امتیاز گرفت اما در اولویت بخشی به رفع تحریم‌ها باید به دشمن امتیاز بدهیم تا حق مسلم خودمان را از او بگیریم.

مسئولان مانع برگزاری مراسم مذهبی نشوند/ برگزاری تمامی مجالس مذهبی قرچک بر اساس دستورات کارشناسان بهداشتی

حجت‌الاسلام اسماعیلی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در قرچک ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سه تن از بنیان‌گذاران فدائیان اسلام اظهار داشت: حضور مجاهدانی مانند فدائیان اسلام نقش بسزایی در شکل‌گیری قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) و پیروزی نهضت اسلامی داشته است.

وی با اشاره به نقش آموزش پرورش فعال در جامعه افزود: اگر یک جامعه‌ای آموزش پرورش سالم، فعال و موفق داشته باشد جامعه نیز رشد و توسعه پیدا می‌کند و نسلی توانمند و مسئولیت‌پذیر برای ورود به جامعه تربیت می‌شوند.

امام‌جمعه قرچک در ادامه با اشاره به خطبه حضرت فاطمه کبری (س) گفت: حضرت فاطمه (س) در ایراد خطبه کلمات و بیانات شگفت آوری استفاده کرد که الهام‌گیرنده از ذات پیامبر اکرم (ص) بود. این سخنان مخاطب را به فکر می‌انداخت که بانوی بزرگ اسلام در چه دانشگاه و مکتبی آموزش‌دیده که با این عظمت و دانش سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه گفت: خطبه بانوی اسلام که در تاریخ اسلام ماندگار زیرا با سن کمی که داشت بیاناتی ماندگار با قدرت و عظمت ایراد می‌کرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مراسم مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابراز داشت: از ابتدای شیوع کرونا مذهبی‌ها پای‌کار آمدند و در فعالیت‌های مختلفی ازجمله تولید و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دفن اجساد کرونایی، ضدعفونی معابر و منازل انجام دادند اما حالا که قصد برگزاری مراسم عزای فاطمی دارند با مخالفت برخی افراد روبه‌رو شدند.

امام‌جمعه قرچک تاکید کرد: هر مسئولی که در اجرای مراسم مذهبی خللی ایجاد کند یا از برگزاری این گونه مراسم جلوگیری کند از قرچک بیرون می‌کنم.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ابراز داشت: مسئولان داخلی نباید از برگزاری مراسم حضرت زهرای مرضیه ترس داشته باشند. این ترس باید گریبان آمریکا و اسرائیل را بگیرد.

امام‌جمعه قرچک در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مجالس مذهبی تابه‌حال بر اساس دستورات رییس شبکه بهداشت شهرستان قرچک و کارشناسان صورت گرفته و به بهترین نحو ممکن نیز اجرایی شده و از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

اگر واکسن آمریکایی کرونا تأثیر داشت روزانه 4 هزار کشته ثبت نمی‌شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم خداپرست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اهمیت تکیه به داشته‌ها و دستاوردهای داخلی اظهار داشت: برخی از مسئولان از ابتدای بیدار شدن تا انتهای روز که به رختخواب می‌روند تمام افکارشان در مسیر بازگشت آمریکا به برجام ‌است.

وی افزود: برجام ارتباطی به رفع مشکلات مردم و افزایش وضعیت معیشتی و اشتغال ملت ندارد برخی از مسئولان باید تغییر افکار دهند.

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد در ادامه گفت: ملت ایران هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند که آمریکا، انگلیس و اروپا چه سلاح‌هایی را به صدام برای نابودی ملت ایران هدیه کردند لذا امروز نیز نمی‌توانند واکسن کرونای آمریکایی را قبول می‌کنند.

خداپرست تصریح کرد: آمریکایی که اجازه ورود واکسن آنفولانزا به ایران گرفت و جزو لیست تحریم قرار داد چطور این‌گونه سخاوتمندانه واکسن کرونا را به ایران می‌فروشد و مردم خود را محروم از این واکسن می‌کند.

امام‌جمعه شریف‌آباد ابراز داشت: روزانه 4 هزار نفر در آمریکا قربانی کرونا می‌شوند اما آمریکا می‌خواهد واکسن کرونا را بر روی مردم ایران آزمایش می‌کند.

وی با بیان اینکه واکسن کرونای ایرانی افتخار ماست گفت: رهبری تنها فردی است که امروز اقتدارمان را مدیون مقاومت ایشان هستیم که فرمودند ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع و به واکسن فرانسه نیز اعتماد نداریم.

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: هرچه امروز در ایران با توجه به افتخارات ایرانی را مشاهده می‌کنیم، مدیون رهبری هستیم زیرا ایشان تنها فردی بود که انقلابی عمل کرد.

ساخت واکسن کرونای ایرانی جلوه‌ای از اقتدار و افتخار ایران است

‌‌حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه شهرستان رباط‌کریم نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت مناسبت های پیش رو با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه ام‌ابیها، حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها اظهار کرد: امت اسلامی و جهان تشیع این روز‌ها به سوگ این گوهر گران‌بهای عصمت و ثمره بوستان رسالت نشسته است، بزرگ بانویی که الگویی جامع، کامل و بی‌نظیر و اسوه‌ای حسنه برای بشریت است.

وی با اشاره به ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان که جلوه افتخار و غرور‌ می باشد بیان کرد: وقتی در کشور قابلیت و ظرفیت ساختن واکسن کرونا وجود دارد، چرا به دانشمندان جوان خود اعتماد نکنیم؟! آمریکایی که ملت ایران را سال‌ها تحریم دارویی کرده، حالا دلسوز ما شده؟ آمریکا و انگلیس از کی دلسوز و خیر خواه ملت ایران شده‌اند؟

‌ترابی با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در 19 دی‌ماه گفت: برجام و مذاکرات برجامی با هدف برداشتن تحریم‌ها انجام شد و بدون رفع تحریم‌ها بازگشت آمریکا به برجام، بیهوده و خطرناک است.

امام‌جمعه رباط‌کریم در ادامه افزود:بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا می‌خواهد بدون اینکه به تعهدات برجامی کشورش عمل کند به برجام برگردد و مثل سه کشور اروپایی، ایران را معطل نگه دارد و برجام‌های موشکی و منطقه‌ای را مطرح کند.

ترابی بیان کرد: رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی با بیانات اخیرشان ، راهبرد نظام اسلامی در دوره بایدن را مشخص کردند و مسئولان باید طبق همان اقدامات لازم را انجام دهند.

مذاکره با دشمن به منزله دست کشیدن از حقوق مسلم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله باقری امام‌جمعه شهرستان پیشوا در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته پیشوا با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات اظهار داشت: انتخابات مهم است زیرا مردم می‌توانند با خرد جمعی بهترین فرد را برای پیشرفت و توسعه کشور به‌ویژه در زمینه مدیریت شهری انتخاب کنند.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات به‌ویژه انتخابات شورای اسلامی قدرت عظیمی است که می‌تواند تسهیل گر امور شهر باشد زیرا که انتخاب درست می‌تواند عقب‌ماندگی‌های چندساله را جبران و زمینه خدمت بیشتر به مردم را فراهم کندو در نهایت سبب افزایش قدرت ایران در برابر بدخواهان می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان پیشوا در ادامه گفت: نقش شورای اسلامی شهر و روستا اتصال دهنده مردم به حاکمیت است اما در برخی زمینه‌ها در سال‌های گذشته بازخورد خوبی ندیده‌ایم که این مربوط به سازوکار نظارتی و انتخاب درست مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری ابراز داشت: در برخی نقاط شهرستان اعم از شهر و روستا فعالیت‌های خوبی صورت گیرد که مردم در انتخابات هوشیارتر باشند و افرادی را که کارآمدتر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: در بحث مذاکرات خارجی چرا باید امتیاز بدهیم و از حق مسلم خود کوتاه بیایم تا بر سر میز مذاکره نشسته و بعد از دادن امتیاز با التماس اجازه غنی سازی بگیریم.

امام‌جمعه شهرستان پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: برای تولید واکسن کرونا مجاهدت زیادی صورت گرفته است و جوسازی علیه این دستاورد شیطنتی بیش نیست. غربی‌ها اصرار به استفاده از واکسن آمریکایی دارند اما مانع از دریافت داروهای مورد نیاز کودکان می‌شوند.

اقتصاد کشور با تکیه بر توان داخلی با اعمال تحریم یا عدم آن متزلزل نمی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداله‌زاده پاشاکی امام جمعه شهر جدید پرند نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن اهمیت به تقوی و دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و دوری از معصیت و انجام واجبات ،اظهار کرد: تقوی پلیس درونی و قدرت خویشتن‌داری در مقابل گناه می باشد و صیانت نفس و مدیریت ترک گناه است.

وی در خطبه دوم ضمن گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی اعم از سالروز فرار شاه معدوم از ایران و شهادت نواب صفوی روحانی مبارز ایران اسلامی و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و عرض تسلیت این روز و ایام فاطمیه و تقارن آن با ورود و تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهر پرند را برکتی برای مردم شهید پرور شهر دانست و اظهار کرد: ما هر چه داریم از برکت خون پاک شهدا و خانواده معزز و معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران داریم و با ورود و تشییع و تدفین پیکر این شهدا در شهر برکات زیادی را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه نسبت به نقشه راهبردی برای رفع تحریم ها و منویات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت:در برجام برای بازگشت آمریکا اصراری نداریم و طبق قانون تعهد در برابر تعهد هدف دولت و مجلس است و باید تحریم ها برداشته شود و بازگشت به برجام بدون برداشت تحریم ها فایده ای ندارد.

امام جمعه پرند بیان کرد: جایگاه ایران در منطقه ، جایگاه بالایی از نظر نفوذ و اقتدار و تسلیحات نظامی و موشکی است و این اقتدار و قدرت دفاعی محاسبات دشمنان را برهم ریخته است و تصور و فکر تعرض را از آنها گرفته است و وظیفه ما ایجاد ثبات و همکاری بین کشورهای همسایه و دوست می باشد.

پاشاکی در خصوص چگونگی به کارگیری جوانان در امور کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی و اقتصادی و کرونا و تحریم ها باید به جوانان اعتماد کرد و در امور کشور از آنها بهره برد و در کنار آنها از تجربیات نسل های قبل و پیشکسوتان در امور راهبردی و اقدامات کشور استفاده کرد و نمونه ای از این پیشرفت و حضور جوانان در کنار نسل های قبل تولید و ساخت و تولید تسلیحات موشکی ، واکسن کرونای ایرانی و فن آوری نانو و هسته ای می باشد که جهان را متحیر کرده است و پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید از تولیدات و توان داخلی خود استفاده کرد و کشوری را به سمت ببریم که با اعمال تحریم یا عدم آن اقتصاد کشور متزلزل نشود و با توجه به تحریم های مختلف کشور، توسط آمریکا و همدستانش و از طرفی موفقیت در تولید واکسن کرونای ایرانی ، واردات و خرید هر نوع واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است.

وی یادآور شد: با توجه به شهادت و درگذشت دو چهره بزرگ علمی و فرهنگی کشور یکی شهید محسن فخری زاده و دیگری آیت الله مصباح یزدی که هر دو در سازمان و دستگاه های تحت نظرشان میراث ارزشمندی را از خود به جا گذاشته اند که باید آنها تقویت شود و با جدیت در این مسیر راه آنها ادامه یابد تا موفقیت های چشمگیری را شاهد باشیم.

امام جمعه پرند گفت: آشوب های اخیر کنگره آمریکا در دولت ترامپ نشان از نارضایتی از تصمیمات و اقدامات دولت ترامپ دارد و دولت و کشور آمریکا سالیان سال است که با تحلیل های انحرافی و سیاست های مدیریت افکار عمومی مردم کشور با تحریم ها و دخالت های مستقیم در امورداخلی در زمان های مختلف سعی بر ایجاد اغتشاش وآشوب در کشور را داشتند که اغتشاشات سال 88 نمونه ای از این اهداف شوم در کشور بود که با بصیرت مردم فهیم کشور سرکوب شد و امروز بعد از 10 سال در سال 99 آشوب و اغتشاش در آمریکا ،کشوری که خود را یک کشور آزاد اندیش و و قدرتمند می داند کشور را به یک منطقه نظامی تبدیل کرده است و شاهد آشوب های پی در پی و گسترده در کشور آمریکا هستیم که نشان از سوء مدیریت در اقتصاد ، بهداشت و درمان در شرایط کرونا در کشورشان مردم را به سمت نارضایتی سوق داده است و امروز مجبور به برگزاری مراسم استیضاح ترامپ و تحلیف بایدن در یک زمان هستند.

پاشاکی در پایان ضمن انتقاد از مسئولین استانی و شهرستانی نسبت به شهرستان شدن و استقرار بخشداری پرند تاکید کرد: شهر جدید پرند با انبوه جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر و در آینده نزدیک بالغ بر 750 هزار جمعیت می بایست مسیر شهرستان شدن را طی می کرد که با صحبت‌ها و وعده‌هایی که مسئولان دولتی منطقه و استانی داده بودند قرار بود با استقرار بخشداری در پرند مشکلات جاری شهرما حل شود اما آنها دفتر بخشداری مرکزی رباط کریم را به پرند انتقال دادند با این وجود که دغدغه‌های پرند حل شود اما متاسفانه این اتفاق روی نداد و مشکلات ما بیشتر از گذشته شده است. افزون بر این ما بودجه و سرانه‌ای در این خصوص نداریم. و به نوعی با این اقدام کلاهی بر سر مردم فهیم پرند رفته است و مردم می فهمند و می دانند که مسئولان چه می کنند و این کلاه برای سر ما گشاد است و اگر بخشداری پرند استقرار یابد یقیناً بودجه دولتی هم نصیب پرند می‌شود و مشکلات حل می شود بنده از همین تریبون به عنوان نماینده مردم و امام جمعه شهر پرند از فرماندار به عنوان نماینده دولت می‌خواهم جوابگوی این اقدام باشد و هرچه سریع تر بخشدار شهر انتخاب و در ساختمان بخشداری مستقر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار