با اینکه وضعیت استان زنجان در این روزهای کرونایی "زرد" است ولی متاسفانه حضور مردم در مرکز شهر و همینطور صف‌های شلوغ دفاتر پیشخوان سبب شد معاون سیاسی استانداری نسبت به وضعیت زرد و شکننده استان واکنش نشان دهد.
کد خبر: ۹۳۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 13 January 2021

استان زنجان مدتی است که وضعیت زردی را سپری می‌کند و از شرایط قرمز و نارنجی خلاص شده است. اجرای طرح موفق شهید سلیمانی و همینطور محدودیت‌های چند هفته‌ای سبب شده که تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در این استان به‌شدت کاهش یابد. طبق گفته خدابخش مرادی نافچی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان وضعیت تمام شهرستان‌های استان به جز ابهر، "زرد" است. همچنین این مسئول وضعیت زرد استان زنجان را شکننده توصیف کرده و هشدار داده است که اگر نسبت به موارد بهداشتی بی‌اعتنا شویم مجددا وضعیت استان از زرد به قرمز تغییر خواهد کرد.

با این تفاسیر، متاسفانه در روزهای اخیر شهروندان زنجانی به دلیل زرد بودن شرایط استان، کمی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنا شده‌اند و صف‌های شلوغ دفاتر پیشخوان دولت به خاطر موضوع سهام عدالت و همینطور شلوغی بازار و مرکز شهر تایید می‌کند که وضعیت زرد استان بسیار شکننده است و هر لحظه ممکن است این وضعیت تغییر کند. اگرچه مسولان ستاد کرونای استان تاکید کرده‌اند که در شرایط زرد هم تجمعات و برگزاری مراسمات ممنوع است ولی گویا این قانون از سوی مردم فعلا جدی گرفته نشده است. با اینکه امروز وزیر بهداشت تاکید کرده است که نگران پیک چهارم کرونا در کشور هستیم، آیا ممکن است استان زنجان در آینده بسیار نزدیک مجددا شرایط قرمز را تجربه کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار