علی بنی عامریان در گفتگو با تابناک:
شهردار شهر سنقر از اجرای طرح شهروند الکترونیک در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به حجم بالای مراجعات به شهرداری و در راستای خدمت رسانی بهتر و سریع‌تر به شهروندان در نظر داریم طرح شهروند الکترونیک را در شهر سنقر اجرایی کنیم.
کد خبر: ۹۳۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 13 January 2021

علی بنی عامریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه مراجعات مردم به شهرداری از دیگر ادارات بیشتر بوده سعی کرده ایم نارضایتی ارباب رجوع به حداقل برسد،در این راستا در نظر داریم طرح شهروند الکترونیک را راه اندازی کنیم تا بسیاری از مراجعات به صورت غیر حضوری انجام شود.

شهردار سنقر افزود:به دلیل وجود تمامی واحد‌ها در شهرداری مشکلات زیادی برای مردم ایجاد میکند که در نظر داریم این واحد‌ها را مجزا کرده و با هماهنگی شورای اسلامی شهر سنقر ساختمانی مجزا با حفظ جایگاه شورای شهر احداث شود تا تراکم مراجعات کمتر و ارائه خدمات به مردم بهتر صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در ابتدای شروع فعالیت برخی پروژه‌ها همچون شهروند الکترونیک و پیاده راه در دستور کار بود، اما متاسفانه به دلیل اختلاف سلیقه‌ها این پروژه‌ها با مشکل مواجه شد و اجرایی نشد.

بنی عامریان در ادامه به دیگر مشکلات شهرداری سنقر اشاره کرد و گفت: در برخی مسائل و طرح‌ها ما پیش از شهر‌های دیگر اقدام کردیم همچون پروژه پل معلق و زیب لاین، اما به دلیل برخی مشکلات و اختلافات افتتاح این پروژه به تعویق افتاد و به شرایط کرونا به بهره برداری نرسید و پروژه پیاده راه در چند سال گذشته مطرح شد، اما به دلایل مختلف اجرایی نشد.

وی به درآمد‌های بدست آمده شهرداری اشاره و بیان داشت: شهرداری درآمد‌های پایدار و درامد‌های جاری دارد که درامد جاری از عوارض و ساخت و ساز‌های شهری است و درامد‌های پایدار که شهرداری ایجاد میکند مانند میدان دام و کشتارگاه و جایگاه CNG است عمده‌ترین مشکل ما جوابگو نبودن درامد در مقابل هزینه‌های جاری است.

شهردار سنقر با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری معادل بیش از ۱۲ سال بودجه شهرداری میباشد و بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کرده است تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری سنقر نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان بوده که این مبلغ ۵۰ میلیارد تومان آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده که در راستای آن در سال جاری در سطح شهر ۳۰ هزار متر مربع موزائیک فرش و سه پارک (شهرک شهید دبیریان (تپه کشتارگاه)، پارک شاهد و پارک شهرک نیروی انتظامی را در دست اقدام داریم.

وی همچنین بیان کرد: در سال جاری ۱۸۰ هزار متر مربع از معابر شهری و خیابان‌ها را آسفالت کردیم که ۱۵۰۰ تن قیر خریداری شد و با به کار گیری چند تیم در شهر موفق شدیم بیشتر خیابان‌ها و معابر شهری را آسفالت کنیم.

بنی عامریان با اشاره به نبود زیر ساخت مناسب در سطح شهر اظهار داشت:برخی از محلات شهر سنقر بیش از ۲۵ سال آسفالت نشده بودند که با همت پرسنل شهرداری و بودجه بدست آمده در سال جاری این محلات کاملا آسفالت شد، اما برخی از معابر هنوز آسفالت نشده که به دلیل برخورد با فصل سرما این کار متوقف شد.

این مسئول ضمن اشاره به مشکل خط انتقال فاضلاب شهری و بی توجهی شهرداری‌های سابق به حل آن بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات خیابان اصلی شهر خط انتقال فاضلاب شهری بود که در زمان شهرداران مختلف اجرا نشده بود، اما با همکاری فرماندار محترم و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت در سال جاری از میدان ۱۵ خرداد تا میدان سپاه با وجود حجم زیاد حفاری سریعا توسط پرسنل شهرداری در حد یک نوار حفاری انجام شد در حین کار با نشست مواجه شدیم که به دلیل حجم بالای حفاری طبیعی می‌باشد به دلیل وجود کسبه و عدم مزاحمت برای آنان این نوار حفاری سریعا انجام شد و در مدت زمان کمی به اتمام رسید.

وی گفت: در نظر داریم با خرید ۲۵۰ تن قیر و شروع فصل گرما خیابان‌های اصلی شهر را نیز که دغدغه اصلی ما و بسیاری از شهروندان است را آسفالت کنیم و رسیدگی به کمربندی اصلی شهر از دیگر اولویت‌های شهرداری است.

شهردار سنقر افزایش قیمت قیر را از عمده مشکلات شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی ما در بحث آسفالت افزایش قیمت قیر بوده که نه تنها شهرداری سنقر بلکه بیشتر شهرداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است، سهمیه قیر امسال ۸۰۰ میلون تومان بود که خارج از این سهمیه ۷ میلیارد تومان قیر خریداری کردیم با این وجود همچنان برخی معابر شهر آسفالت نشده است که به دلیل زیر ساخت‌های نامناسب و تبدبل شهر سنقر از بافت فرسوده به نوساز و نیاز به مجوز حفاری آسفالت معابر را با مشکل مواجه میکند.

بنی عامریان تلاش برای تمیز نگه داشتن شهر را از وظایف اصلی شهرداری نام برد و خاطر نشان کرد: در کنار ایجاد اکیپ بازرسی درشهر، سعی ما این بوده زباله های شهری هر شب جمع آوری شده و صبح شهر را تمیز تحویل شهروندان ارائه دهیم در حالی که در سالیان گذشته این کار صورت نمی گرفت، لذا هم اکنون مخازن شهری دائما خالی شده و اکیپ های سطح شهر نظارت های لازم در جهت تمیز بودن و شهری بدون زباله را دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار