رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته درباره احیا و فعال‌سازی متوسط 20 درصد معادن غیر فعال استان، 43 معدن تا پایان سال فعال می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 09 January 2021

 

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: 301 محدوده اکتشافی بلوکه شده و 19 محدوده امید بخش حاصل از پهنه در استان زنجان، آماده آزادسازی و واگذاری به فعالین معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: محدوده‌های بلوکه شده شامل انواع مواد معدنی بوده که در سطح استان پراکنده است.

وی درباره شرایط لازم برای ثبت درخواست از سوی متقاضیان عنوان کرد: به منظور واگذاری معادن به افراد باید صلاحیت فنی و مالی آنها از سوی سازمان احراز شود.

فغفوری افزود: با آزادسازی و فعال شدن این معادن در استان شاهد رونق بخش معدن و افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در این بخش خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: امیدواریم نهادها و ادارات مربوطه نیز همکاری و موافقت‌های لازم را به منظور فعال‌سازی این معادن داشته باشند.

فغفوری خاطرنشان ساخت: پهنه هلیل‌آباد یکی از محدوده‌هایی بود که در سال گذشته عملیات آزادسازی آن انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس هدفگذاری صورت گرفته درباره احیا و فعال‌سازی متوسط 20 درصد معادن غیر فعال استان، 43 معدن تا پایان سال فعال می‌شود، اضافه کرد: با توجه به هدف کمی 9 ماه گذشته، شاهد تحقق 100 درصدی هدفگذاری در این مدت بوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به پروانه بهره‌برداری معادن در این مدت عنوان کرد: در 9 ماه گذشته از سال جاری 13 پروانه بهره برداری صادر شده است که بر اساس هدفگذاری صورت گرفته شاهد تحقق 93 درصد این میزان بودیم.

فغفوری با اشاره به اینکه اشتغالزایی ایجاد شده بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره در این مدت در بخش معدن 71 نفر است، اضافه کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری 108 نفر اشتغالزایی در بخش معدن استان ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار