اتصال ۹۴ درصد روستا‌های کشور به شبکه ملی اصلاعات؛
به گزارش تابناک سمنان:محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۹۴ درصد روستا‌های کشور با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌باشند.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 04 January 2021

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز دوشنبه در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر، استاندار سمنان افزود: قبل از دولت تدبیر و امید اجرای طرح‌های زیرساختی در روستا‌های کشور ۳۰ درصد بود که این رقم اکنون به ۸۶ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید اجرای طرح بوم گردی یا گردشگری روستایی در ۲۲۰ روستای کشور اجرا شد که این رقم اکنون به ۲۴۰۰ واحد بوم گردی رسیده است.
محمد امید ادامه داد: ۵۰۰ میلیون دلار برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی با دستور رهبر معظم انقلاب تخصیص پیدا کرد و اکنون ۷۶ درصد از روستا‌های کشور به شبکه آبرسانی کشور و مابقی به مجتمع‌های آبرسانی وصل هستند. امید ادامه داد: توجه به دهیاری‌ها و اعتبار‌های این حوزه در دولت تدبیر و امید سرعت گرفته است و ۲۲ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات زیرساختی، آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی هزینه شد که ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن فقط در دولت تدبیر و امید بوده است.
امید همچنین تصریح کرد: لایحه دهیاری‌ها هفته‌های آینده در هیئت دولت بررسی می‌شود که بر اساس آن هر نقشی که شهرداران در شهر دارند در روستا‌ها به دهیاران واگذار می‌شود و انتظار داریم در آینده در صحن علنی مجلس این طرح مطرح شود.
وی خاطر نشان کرد: خیلی دیر متوجه شدیم که باید در روستا هم زندگی داشته باشیم و روستا قطب تولید و فناوری باید باشد و در اکثر نقاط توسعه یافته تولید ناخالص داخلی در روستا‌ها ۵۰ درصد است که این رقم در کشور ما بسیار کم است و باید برای تولید ناخالص داخلی در مناطق روستایی اقدامات بیشتری انجام شود.
معاون رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: سهم روستا در سبد اشتغال در سال ۹۵، ۵ درصد بود که این رقم برای سال ۹۹ به ۳۰ درصد افزایش یافته است و این آمار به معنی آن است که ۳۰ درصد از مجموعه کل اشتغال کشور در سال جاری در مناطق روستایی انجام شده است.
وی در پایان با بیان اینکه روز‌های آینده برای خرید تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم اقداماتی انجام می‌شود گفت: معتقدم اختیارات لازم به استان‌ها برای اجرای طرح‌های زیرساختی و محرومیت زدایی باید اعطا شود و سطوح تصمیم گیری را باید از حالت تمرکز خارج کنیم، چرا که یکی از آفت‌های اساسی در تصمیم گیری‌ها تمرکز است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار