رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خبرداد:
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی زنجان جزو ۵ استان اول در اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است.
کد خبر: ۹۲۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 03 January 2021

 

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی با تاکید بر اهتمام خاص این مجموعه برای اجرای قانون مجازات جایگزین حبس در محاکم استان، اظهار کرد: قانون مجازات جایگزین حبس، مقرر کرده است در صورت وجود شرایط خاص، مجازات‌های حبس می‌تواند به مجازات‌های دیگری تبدیل شود که طبق فصل نهم قانون مجازات اسلامی این مجازات‌ها شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال و در راستای حبس‌زدایی که یکی از رویکردهای مهم و محوری قوه‌قضائیه است، دستگاه قضایی استان زنجان با صدور بیش از ۱۴۲۰ رای جزو ۵ استان اول کشور است که از این تعداد، ۱۷۵ حکم قضائی به ارائه خدمات عمومی رایگان صادر شده است.

رئیس شورای قضائی استان زنجان با تاکید بر این موضوع که دستگاه قضائی استان برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه‌قضائیه در دوره تحول، اهتمام جدی دارد، ادامه داد: در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۳۹ مورد پابند الکترونیکی برای محکومان نصب شده که استان زنجان رتبه نخست را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: آثار و تبعات منفی زندان از آثار مثبت آن به‌ویژه برای افرادی که برای اولین‌بار مرتکب جرم می‌شوند، بیشتر است. وقتی سرپرست یک خانواده به زندان می‌رود آثار روحی، مالی و تربیتی منفی برای همسر و فرزندان فرد به دنبال دارد. اگر جامعه کیفری ما به سمت محکومیت‌های حبس پیش می‌رود و آمار زندانیان نیز بالا می‌رود و هزینه نگه‌داری زندانی و بازپروری آن‌ها برای جامعه و حکومت نیز بالا خواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار