استاندار زنجان با اشاره به اینکه نقشه راه تجارت زنجان به خوبی تدوین شده است، گفت: همه برای اجرایی شدن آن اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 30 December 2020

 

فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز در شصتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی زنجان با بیان اینکه جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در راستای نقشه راه تجارت خارجی استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: با وجود اینکه تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان، جزو وظایف اتاق بازرگانی زنجان نبود اما این مهم به خوبی از سوی اتاق دقیق و کارشناسی صورت گرفت.

استاندار زنجان افزود: اکنون همگی وظیفه داریم، تا با هماهنگی دقیق در راستای عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی بخش دولتی با اتاق باید در راستای عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان افزایش یابد، اضافه کرد: همکاری در این زمینه نتایج به مراتب بهتری از ستاد تسهیل در پی خواهد داشت.

حقیقی با اشاره به اینکه اگر نقشه راه عملیاتی نشود به هیچ عنوان در این مسیر موفق نخواهیم شد، بیان کرد: نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان قابلیت عملیاتی شدن را دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اطلاعات نقشه راه تجارت خارجی زنجان دقیق، کارشناسی شده و شاخص بوده است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها در صورت دقیق بودن نتیجه مطلوبی را در پی خواهد داشت.

حقیقی با تاکید بر حل مشکل عدم هماهنگی موجود بین دستگاه‌ها ادامه داد: نقشه راه تجارت خارجی تدوین شده زنجان حتی در کشور نیز نمونه است. 

استاندار زنجان با اشاره به گشایش‌ها در رابطه با موضوع ورود موقت از طریق شورای گفت‌وگو و رونق صادرات و واردات استان تصریح کرد: توان و انرژی و کارایی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی باید هماهنگی بیشتری ایجاد کند و به مصوبات جنبه عملیاتی بخشد، گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عملکرد بسیار بالایی دارد.

میز مشترک زنجان و عمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: تمام تلاش اتاق بازرگانی زنجان شناسایی ظرفیت‌های خالی تولید در راستای توسعه صادرات استان زنجان است.

علی یگانه فرد با بیان اینکه برای هر جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دو جلسه کارشناسی برگزار می‌شود، عنوان کرد: موانع، موارد و مشکلات و پیشنهادات از دل این جلسات کارشناسی احصا می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر همکاری‌های مشترک در شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان با همکاری اتاق مشترک ایران و تاجیکستان بیان کرد: با ایجاد این دفتر در بحث واردات خاک روی، نمونه‌های خاک از این کشور طی 10 روز آینده به استان زنجان ارسال خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان همچنین از راه‌اندازی میز مشترک زنجان و عمان و راه‌اندازی دفتر تجاری در این کشور خبر داد و گفت: این دفتر در اختیار واحدهای تولیدی و صادراتی استان زنجان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه میز مشترک تجاری زنجان و ویتنام نیز عملیاتی شده است، اضافه کرد: این دفتر در شهر هانوی استقرار پیدا کرده است.

وی گفت: همکاری‌ها با سفارت ازبکستان در راستای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش پرورش ماهی و آبزیان، گلخانه، نساجی و خدمات فنی مهندسی صورت گرفته است.

 

سرمایه‌گذاری 310 میلیارد تومانی در بخش آبزیان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه در بخش آبزیان زنجان ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در این بخش به کار گرفته شده است.

جواد تاراسی با بیان اینکه استان زنجان در بین استان‌های غیر ساحلی کشور رتبه دوم تولید ماهیان قزل آلا را دارد، افزود: ۵۰ هزار تن میزان استعداد تولید استان در بخش آبزی پروری و شیلات است.

وی تاکید کرد: باید در راستای ترویج مصرف ماهی در سبد مصرفی خانوار اقدامات حمایتی و تبلیغاتی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار