مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۱۸ برنامه در اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی پیش‌بینی شده که مهم‌ترین این برنامه‌ها کنگره ملی "شعر و قصه" است که با اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه از سوی اعضای شورای اسلامی استان، همه شهرستان‌ها از آن استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۹۲۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 29 December 2020

محمدربیع احمدخانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در چهار سطح ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود افزود: این اداره کل برای ماه های پایانی سال چهار برنامه ملی، یک برنامه منطقه‌ای، ۳۹ برنامه استانی و یک مورد برنامه شهرستانی در حوزه فرهنگی پیش‌بینی کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه هنری نیز یک برنامه ملی، ۲۳ برنامه استانی و هفت برنامه شهرستانی تدارک دیده شده و در حوزه قرآنی نیز ۲ برنامه ملی و ۱۲ برنامه استانی به اجرا گذاشته خواهد شد که مجموع این برنامه‌ها حدود ۹۰ مورد است که پنج مورد از این برنامه‌ها نیز مربوط به شورای فرهنگ عمومی است.

این مسوول ادامه داد: با وجود اینکه امکانات فرهنگی، هنری و قرآنی استان در همه شهرستان‌ها محدود است اما محدودیت اعتبارات موجب نشده است که در اجرای برنامه‌ها خلا وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: برای شهرستان ابهر حدود ۲۰ برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی و مقرر شده در شهرستان خرم‌دره ۱۳ برنامه، خدابنده ۱۳، طارم ۱۰، ماه‌نشان ۱۰ و ایجرود نیز ۱۱ برنامه در طی سال به اجرا گذاشته شود.

احمدخانی اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای مجموع ۱۷۹ برنامه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۸۰ برنامه در حوزه فرهنگی، ۶۹ برنامه در حوزه هنری و ۳۰ برنامه قرآنی در کل استان در طول چهار ماه برگزار خواهیم کرد که هفت مورد از برنامه‌ها در گستره ملی، یک مورد منطقه‌ای، ۷۴ مورد استانی و ۹۷ برنامه شهرستانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: موضوعات و مشکلاتی که در این جلسه در حوزه فرهنگی از سوی اعضای شورای اسلامی استان زنجان مطرح شد، حاکی از آن دارد که مشکلات حوزه فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم این اعضا به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه جا ساری و جاری است و انتظار بر این است به جای ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری جدید از فضاهای موجود استفاده لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار