مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان گفت: از ۹۱۲ روستای استان زنجان هنوز ۳۸۰ روستا گاز‌رسانی نشده و ۲۵ هزار خانوار روستایی و حاشیه نشین در استان بی‌بهره از این نعمت هستند.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 28 December 2020

حمید حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به این‌که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور توزیع انواع فرآورده‌های نفتی را بر عهده دارد، اظهار داشت: در این راستا انواع سوخت‌های بنزینی معمولی، سوپر و یورو چهار، نفت‌گاز معمولی و یورو، نفت سفید خانوار‌های روستایی و نفت کوره و مازوت توسط این شرکت توزیع می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا مصرف بنزین با کاهش چشم‌گیری در استان رو‌به‌رو شد به طوری که بنا بر آمار موجود در ماه‌های نخست سال جاری 35 تا 40 درصد مصرف این سوخت کاهش یافت و در راستای عمل به شعار خانه نشینی و رعایت توسط مردم در طول این ماه‌ها نیز نسبت به سال گذشته مصرف بنزین کاهش یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان گفت: بر خلاف ماشین‌های بنزینی که مصرف سوخت در آن‌ها کاهش یافته است اما سوخت استفاده شده در خودرو‌های حمل و نقل بار نه تنها نسبت به سال گذشته کاهش نیافته بلکه با افزایش نیز مواجه شده که این نشان از این دارد که قسمتی از اقتصاد کشور حول محور حمل و نقل بار می‌چرخد.

وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه در سطح استان زنجان 986 روستا وجود دارد که تنها 912 روستا دارای سکونت است، عنوان کرد: از تعداد مذکور 380 روستا هنوز گاز‌رسانی نشده است با این حال اکثر این روستا‌ها کم جمعیت بوده و اکثرا زیر 20 خانوار هستند.

حبیبی با اشاره به این‌که در حال حاضر 25 هزار خانوار روستایی و حاشیه نشین در استان زنجان از نعمت گاز بی‌بهره هستند، تصریح کرد: در سال گذشته نفت‌رسانی به این خانوار‌ها از طریق کوپن و کالابرگ انجام می‌گرفت که گاها مقداری از نفت سرگردان شده و مورد قاچاق قرار می‌گرفت اما امسال جهت ممانعت از این امر توزیع نفت سفید خانوار‌ها در بستر کارت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که سهمیه نفت سفید خانوار‌های روستایی استان قبل از آغاز فصل پاییز و زمستان توزیع شده است، ابراز داشت: در حدود یک هزار و 800 لیتر نفت سفید که معادل 9 بشکه است به خانوار‌های روستایی ارائه شده است که همین امر سبب شده تا مشکل چندانی از لحاظ تامین نفت سفید وجود نداشته باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان این‌که قیمت نفت سفید در کشور پایین بوده و معادل 150 تومان در لیتر است که به یک دهم قیمت یک لیتر آب معدنی می‌رسد، گفت: یک بشکه 200 لیتری نفت سفید معادل 30 هزار تومان است که به عبارتی می‌توان اذعان داشت این سوخت تقریبا رایگان در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد که همین امر سبب می‌شود گاها افراد برای دریافت نفت سفید بیش‌تر تمایل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به این‌که این خانوارهای روستایی علاوه بر نیاز به نفت سفید برای گرما‌رسانی نیاز به کپسول گاز مایع برای پخت و پز و سایر اقدامات دیگر دارند، افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این امر را انجام می‌دهد و نیاز روستاییان را همواره مرتفع می‌سازد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر چهار تاسیسات گازرسانی از جمله طارم‌گاز، سهند‌گاز، پرس ایران‌ابهر و تعاون گاز در خدابنده در سطح استان وجود دارد و در حال ارائه خدمت به مردم است.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر هیچ سهمیه و محدودیتی برای توزیع کپسول گاز مایع در استان نیست، گفت: مصرف‌کنندگان می‌توانند هر زمان که نیاز به کپسول گاز مایع داشته‌ باشند بدون محدودیتی آن را دریافت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار