دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با اشاره به تخلف محرز شهرداری در قرارداد کارگران فضای سبز گفت: این تخلف، کارگران را از مزایای بیمه بیکاری محروم کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 20 December 2020

اصغر نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار داشت: خانه کارگر با چند موسسه کاریابی قرارداد دارد و فرصت‌های شغلی را به کارگران اطلاع رسانی می‌کند. بر این اساس کارگران بعد از معرفی از آن موسسات با تخفیفی چند درصدی از فرصت شغلی معرفی شده بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه باید مبنای پرداخت حقوق کارگران "قانون کار" باشد، افزود: اما به طور کلی مشکلات کارگران نیازمند همت بلندی است و با توجه به یارانه‌ای که در اختیار کارخانه‌ها هست به نظر می‌رسد که اگر هر کارخانه 10 کارگر بیشتر استخدام کند مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید و کمی از بار بیکاری در جامعه کم می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان تصریح کرد: قانونی تحت عنوان قانون مقرری برای کارگران پیش‌بینی شده است که کارگر بعد از سربازی تا زمانی که شغلی پیدا نکرده است از طریق وزارت کار ماهانه مبلغی را دریافت کند تا بتواند گذران زندگی کند ولی متاسفانه این قانون عملا اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به کارگران شهرداری گفت: 3 هزار نفر جمعیت کارگری شهرداری است که بخشی از آن تحت عنوان کارگران فضای سبز است که در قرارداد آن‌ها عنوان کارگر فصلی قید شده است در حالی که در قانون چیزی به عنوان کارگر فصلی نداریم و این یک تخلف محرز است.

نجاری با بیان اینکه باید در قرارداد برای مدت زمان کار یک بازه قید شود، افزود: متاسفانه برای کارگران فضای سبز شهرداری با قید کارگر فصلی این کارگران را از استفاده از مزایای بیمه بیکاری نیز محروم کرده است. بر این اساس عدم توجه قانون‌گذار به همه ابعاد اجرای آن بسیاری از کارگران را محروم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار