رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان، گفت: زن جوانی در زنجان بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵، جان باخت.
کد خبر: ۹۲۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 17 December 2020

سرهنگ محمدحسن خلجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه رانندگی، مقارن ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه چهارشنبه شب در خیابان جمهوری، نبش خیابان هفتم اعتمادیه شهر زنجان اتفاق افتاد و این عابر پیاده که حدود ۴۵ ساله بود حین عبور از عرض خیابان بر اثر برخورد این خودروی سواری به شدت مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، جان خود را از دست داد.

وی به چگونگی وقوع این حادثه رانندگی تلخ و ناگوار اشاره کرد و اظهار داشت: راننده این خودروی سواری پسری ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه رانندگی بود که به علت بی توجهی به لغزندگی سطح خیابان و حرکت با سرعت غیرمطمئنه و غیرمجاز این حادثه خونین را رقم زد.

خلجی تصریح کرد: شدت برخورد خودروی سواری به حدی بالا بود که این زن جوان را حدود ۵۰ متر دورتر از محل تصادف پرتاب کرد و پس از چند ساعت دست و پنجه کردن با مرگ درحالی که در کما بود بر روی تخت بیمارستان جان سپرد.

وی با تاکید بر اینکه افراد به صرف داشتن مهارت رانندگی نباید پشت فرمان بنشینند بلکه برای رانندگی کردن باید آموزش‌های لازمه را فرا گرفته شود، اظهار داشت: بزرگترهای خانواده دقت کنند و سویچ خودرو را در اختیار جوانان کم سن و سال و فاقد گواهینامه قرار ندهند که در غیر این صورت ممکن است عواقب تلخ و ناخوشایندی، اتفاق بیفتد.

مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در هشت ماهه پارسال (فروردین تا پایان آبان ماه) ۲۵ نفر بر اثر تصادفات درون شهری زنجان جان باختند اما امسال در طی مدت یاد شده ۲۶ نفر کشته شدند.

خلجی افزود: نیمه دوم هرسال، تعداد تصادفات عابرین در درون شهرهای زنجان بیشتر می شود که لازم است رانندگان و همچنین عابرین پیاده، احتیاط و دقت بیشتری در آمد و شد داشته باشند تا پشیمانی ببار نیایید.

وی با بیان اینکه عابرین پیاده نیز همانند رانندگان وسایط نقلیه در قبال قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، مسوؤل و مکلف به رعایت قوانین هستند اظهار داشت: در مواقعی که هوا بارانی و زمین خیس لغزنده است عابرین پیاده باید در عبور از عرض خیابان، بسیار محتاط و دقیق باشند و از به سر کشیدن کاپشن و کلاه که مانع از دید می‌شود به جد خودداری کنند.

خلجی در خصوص پایان زمان محدودیت‌های تردد خودروها در این روزهای کرونایی نیز گفت: پلیس راهور فقط مجری این طرح است و تصمیم گیری ها در این خصوص بر عهده ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار