رئیس پلیس راه استان سمنان:
رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۹ نفر در راه‌های استان جان باخته‌اند، گفت: میزان جان باختگان تصادفات جاده‌ای استان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 15 December 2020

۱۹۹ نفر در جاده‌های استان سمنان جان باختند

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ تقی کبیری عصر سه شنبه در کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در راه‌های استان ۱۹۸ نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: این شاخص در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۲۵ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار، میزان جان باختگان سوانح رانندگی از ابتدای فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: دو هزار و ۱۳۷ نفر به دلیل سوانح رانندگی از فروردین تا ۲۴ آذر ۹۸ در جاده‌های استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری با ۲۷ درصد کاهش به یک هزار و ۵۶۰ مورد رسید.

اجرای طرح زمستانه

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه طرح زمستانه پلیس راه استان از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ۹۹ ادامه خواهد داشت و دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی در این طرح آمادگی لازم را داشته باشند، ابراز کرد: تأمین تغذیه خشک برای در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعیت هلال احمر استان سمنان باشد.

کبیری با بیان اینکه برای خودروهای نقلیه سنگین بعد از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک، بارنامه صادر نشود، گفت: اعمال قانون در راه‌های فرعی استان سمنان و نظارت‌های نامحسوس در این  بخش از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴ و ۵۳ درصد افزایش داشته است.

آماده‌باش برای رسیدگی به وضعیت عشایر

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: با توجه به احتمال در انتظار بودن ماه‌های پربارش، از هم اکنون دستگاه‌های خدمت رسان، امدادی و اجرایی برای امداد به موقع به در راه ماندگان و برای مقابله با خسارت‌های احتمالی آماده باشند.

وی با بیان اینکه عشایر استان سمنان برای تأمین نهاده‌های دامی دام‌های سبک به صورت مستمر در جاده‌های فرعی در حال تردد هستند، لذا حضور به موقع عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده‌ها در زمان برف و کولاک احتمالی، در اولویت باشد، ابراز کرد: در کنار توجه ویژه به جاده‌های اصلی استان برای خدمات‌رسانی مطلوب به هموطنان، خدمات رسانی به در راه ماندگان جاده‌های فرعی در زمان وقوع بلایای طبیعی در دستور کار باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار