مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره مجازی شب یلدا در این استان خبر داد و گفت: علاقه مندان می‌توانند تصاویر سفره آرایی‌های خود را به صورت عکس و فیلم به صفحه میراث فرهنگی زنجان در اینستاگرام ارسال کنند.
کد خبر: ۹۲۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 15 December 2020

امیر ارجمند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با برگزاری یلدای مجازی و پرهیز از حضور در اجتماعات بتوانیم زمستانی آرام و رو به نزولی را از لحاظ شیوع بیماری کرونا تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند تصاویر سفره آرایی های خود را به صورت عکس و فیلم به صفحه میراث فرهنگی زنجان در اینستاگرام ارسال کنند، گفت: هر شرکت‌کننده می‌تواند ۲ اثر به این جشنواره ارسال کند.

ارجمند یادآور شد: آثاری که درآن ها به عناصر بومی و محلی توجه شده باشد در اولویت قرار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سفره شب یلدا در این استان همواره به وسیله ظروف و هنر دستان مردم خوش ذوق این خطه زینت داده می شود و آثار هنرمندان در رشته‌های ملیله، مس، گلیم، معرق چوب و دیگر رشته‌ها زینت بخش سفره های یلدایی زنجانی ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه فرصت شرکت در جشنواره مجازی شب یلدا تا پنجم دی ماه ادامه خواهد داشت، افزود: معرفی آثار و نفرات برگزیده نتایج این جشنواره ۲۲ بهمن انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار