فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گیلانغرب گفت: آسمان این شهرستان ساعت ۲۰ امشب همزمان با سالگرد عملیات غرورآفرین مطلع الفجر نورافشانی می‌شود و برنامه‌های فرهنگی باتوجه به سرایت ویروس کرونا در راستای حفظ سلامت مردم جایگزین مراسم عمومی است که هر سال در بیستم آذرماه انجام می‌شد.
کد خبر: ۹۲۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 09 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سرهنگ پاسدار محمدجواد نجفی با گرامیداشت یاد و خاطره ۷۰ شهید سرافراز عملیات مطلع الفجر در سال ۱۳۶۰، افزود: رزمایش دفاع زیستی با مشارکت تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی فردا بیستم آذرماه در سطح شهرستان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: همچنین توزیع ماسک بین شهروندان و بسته های معیشتی طرح کمک های مومنانه توسط بسیج بین خانوارهای نیازمند از دیگر برنامه های سالگرد عملیات غرورآفرین مطلع الفجر در این شهرستان است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گیلانغرب گفت: تیم پزشکی نیز به منظور ارایه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به اهالی روستای مورت سبز دهستان ویژنان نیز اعزام می شود.

عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد.
در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و ۳۰ روستا در این مناطق نیز آزاد شد.
۲ هزار و ۱۵۰ کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.
شهرستان مرزی گیلانغرب در غرب کرمانشاه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دومین شهر مقاوم کشور در دوران دفاع مقدس معرفی شد و در این دوران مورد شدیدترین حملات ارتش متجاوز بعث عراق قرار گرفت ولی با مقاومت جانانه مردم و رزمندگان هرگز تسلیم نشد.
شهرستان گیلانغرب در جنگ تحمیلی ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم نظام انقلاب کرده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار