معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با انجام تست‌های سریع که در کمتر از ۳۰ دقیقه جواب آن آماده می‌شود برای جداسازی افراد مبتلا به کرونا از دیگر اعضای خانواده این استان نیازمند فضای لازم برای استقرار هفت هزار تخت است.
کد خبر: ۹۱۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 23 November 2020

محمدرضا صائینی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونای استان با بیان اینکه نقاهتگاه‌های آماده شده در استان که حالت پیش بیمارستانی دارد کفاف شرایط موجود را نخواهد داد، افزود: برای جداسازی وسیع افراد با تست های مثبت کرونا نیازمند اقامتگاه‌هایی با فضای بیشتر هستیم.

وی با اشاره به افزایش قدرت آلایندگی ویروس کرونا، یادآورشد: در موج اول شیوع ویروس کرونا، در صورت ابتلای یک فرد به این بیماری تنها ۴۰ درصد افراد خانه به آن مبتلا می‌شدند اما در موج جدید یک فرد مبتلا ۱۰۰درصد افراد خانواده را مبتلا می کند.

صائینی به اهمیت ایجاد نقاهتگاههای بیشتر برای مدیریت و کنترل این بیماری اظهار داشت: جمعیت خانوارهای استان تعیین و نقشه بندی عملیاتی انجام و امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی و بیمارستانی تعیین و اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش تحول نظام سلامت حاشیه شهرهای استان تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفته است، گفت: برای انجام تست های سریع در مناطق مختلف باید پایگاه‌ها و مراکزی ایجاد شود و به همین منظور می توان از ظرفیت مدارس استان هم استفاده کرد.

صائینی جداسازی پایگاه‌های سلامت با مراکز ۱۶ ساعته را و مهم دانست و تصریح کرد: به جهت اطمینان خاطر خانواده ها برای بهره مندی از دیگر خدمات پایگاههای سلامت و رعایت موارد بهداشتی جداسازی این مراکز ضروری است.

وی تشکیل تیم های حمایتی را از اقدامات ارزشمند در استان عنوان کرد که با تدبیر استاندار زنجان پیشتر راه اندازی شده است و افزود: واحدهای حمایتگر در پی افراد سالمندی که نیازمند کمک هستند رفته و با تامین مایحتاج آنها از ورود سالمندان به اجتماع جلوگیری می کنند.

صائینی با بیان اینکه ۸۸ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا مربوط به افراد سالمند است، گفت: با فعالیت تیم های حمایتگر این افراد قرنطینه معکوس شده و در خانه خواهند ماند و با کاهش ابتلای سالمندان به کرونا شمار بستری ها و فوتی های ناشی از این ویروس کاسته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج با تمام توان وارد عرصه شده است، گفت: واحدهای حمایتگر باید به بسیج متصل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار