سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با راه اندازی ۴۱ تعاونی جدید طی سال جاری تاکنون، شمار تعاونی‌های فعال در این استان به یک‌هزارو ۲۰۷ مورد رسید.
کد خبر: ۹۱۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 23 November 2020

محمدحسن حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون چهار هزارو ۷۷۲ تعاونی در استان زنجان به ثبت رسیده است.  
وی با بیان اینکه غیرفعال بودن حدود سه هزارو ۵۰۰ شرکت تعاونی امری غیرطبیعی نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به اجرای طرح پالایش وضعیت تعاونی های استان که از سال ۹۴ اجرا شد، تعاونی های فعال و راکد و غیر فعال شناسایی شدند.  
سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه شناسایی تعاونی های غیر فعال و راکدی که امکان فعال سازی مجدد آن به دلایلی امکانپذیر نبوده نیز در جریان است، گفت: با حصول اطمینان از فعال نشدن تعاونی به استناد مفاد ماده ۵۴ قانون بخش تعاون، انحلال آن این شرکت ها به اداره ثبت شرکت ها اعلام می شود.  
حسینی افزود: پالایش تعاونی‌های استان به منظورشناسایی مستمر تعاونی های فعال  و استفاده بهتر از ظرفیت این بخش صورت  به طور مداوم در جریان خواهد بود.
وی با اشاره  به مزیت عمده بخش تعاونی در زمینه تجمیع سرمایه های کوچک و هم افزایی ایده ها، اظهار داشت: در وضعیت فعلی کشور  بخش تعاون می تواند قسمتی از این چالش های حوزه اشتغال را حل کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار