استاندار قم با اشاره به ظرفیت استان در زمینه انگشترسازی گفت: زمینی در اتوبان قم تهران جنب نمایشگاه بین‌المللی قم ویژه صنف انگشتر سازها اختصاص می‌دهیم.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 10 November 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ویدیو کنفرانس سنگ‌های قیمتی اظهار داشت: طرح بلندمدت احداث شهرک عقیق ویژه انگشترسازی مدنظر است.

وی با اشاره به ظرفیت استان قم درزمینهٔ انگشترسازی افزود: زمینی در اتوبان قم تهران جنب نمایشگاه بین‌المللی قم ویژه صنف انگشترسازی اختصاص می‌دهیم.

استاندار قم بیان کرد: با توجه به اینکه اخیراً موفق شدیم قم را به‌عنوان شهر ملی انگشتر در میراث فرهنگی به ثبت برسانیم این ظرفیت در قم وجود دارد که به‌صورت بلندمدت شاهد شهرک تخصصی انگشتر باشیم.

سرمست به ظرفیت‌های عظیم قم در زمینهٔ فراورده‌های معدنی اشاره کرد و گفت: از سوی هیئت دولت اقدامات لازم انجام‌شده و از وزیر صمت درخواست می‌کنیم تا پیگیری‌های مدنظر را انجام دهد.

وی تصریح کرد: باید در کنار معادن موجود استان امکان فراوری داشته باشیم تا توجیه اقتصادی داشته باشد، درزمینهٔ بهره‌مندی از  دریاچه نمک نیاز به سرمایه‌گذاری داریم تا راه دسترسی مناسب ایجاد شود، باید سرمایه‌گذار پیدا کنیم تا موضوع گردشگری، معدنی و اقتصادی دریاچه نمک را موردتوجه قرار دهد.

استاندار قم بابیان اینکه قم دارای معادن آهن و مس و طلا است و قم را می‌توانیم استان معدنی بدانیم، خاطرنشان کرد: هیئت‌وزیران در چند سال قبل محوریت بهره‌برداری از معادن دریاچه نمک را به قم واگذار کرد و هر فعالیتی که در این دریاچه انجام می‌شود باید با محوریت قم باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار