با گذشت ۸ روز از عزاداری‌های حسینی شبکه‌ای خارج‌نشین با درج آمار مبتلایان به کرونا روی تصویر عزاداران، واکنشی مغرضانه از خود نشان داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 29 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: بیش از یک هفته از  محرم حسینی می‌گذرد. در کنار معتقدین به صاحب و پرچم این ماه خیلی‌های دیگر منتظر چنین روز‌هایی از سال بودند.

شبکه‌های معاند از چندین ماه قبل که کرونا در جهان از جمله ایران فراگیر شد، خود را  برای ادغام احساس، اعتقاد و سیاست  آماده کردند. امسال به طور خاص شرایط خوبی برای خدشه‌دار کردن اعتقاد مردم از سمت آنان به وجود آمد چرا که با وجود آمار مبتلایان و قربانیان کرونا همچنین فرارسیدن روز‌های محرم، می‌توانستند هدف چندین ساله خود را برای  خراب کردن وجهه‌ حسینی اعمال کنند.

بر خلاف شرایطی که این روز‌ها در ایران و از جمله در هیات‌های امام حسینی برقرار است، یکی از شبکه‌های خارج نشین که در بزنگاه‌های مختلف شاهد اهداف تخریبی اش طی سالیان بلند هستیم؛ با انتشار تصویری از عزاداران حسینی و درج آمار افراد مبتلایان به کرونا روی دیگر از سیاست‌های مغرضانه خود را به نمایش گذاشت.

شبکه معاند

البته این موضوع و این هدف از چشم مخاطبین هوشمند دور نماند و در نظرات زیر پست مربوطه، درصد زیادی از مردم این تصویر را با تمایلات و اهداف خاص برانداز کردند.

کامنت مردم

نظرات مردمی

نظر مردم

نظر مردم

با یک بررسی و نگاه ساده به آمار مبتلایان کرونا در ۱۰ روز اخیر ایران متوجه خواهید شد که این اعداد و ارقام دچار یک نوسان هستند و هر روز تعدادی کم و تعدادی افزوده می‌شوند؛ حتی در روز آخر یعنی دیروز که پست منتشر شد آمار مبتلایان با کاهش روبه رو بود. آمار از ۱۰ روز قبل تا به روز گذشته بدین شکل است:

۲۷ مردادماه دو هزار و ۲۴۷ بیمار

۲۸ مردادماه دو هزار و ۳۸۵ بیمار

۲۹ مردادماه دو هزار و ۴۴۴ بیمار

۳۰ مردادماه دو هزار و ۲۷۹ بیمار

۳۱ مردادماه دو هزار و ۲۰۶ بیمار

۱ شهریورماه دو هزار و ۲۸ بیمار

۲ شهریورماه دو هزار و ۱۱۳ بیمار

۳ شهریورماه دو هزار و ۲۴۵ بیمار

۴ شهریور ماه دو هزار و ۲۱۳ بیمار

۵ شهریورماه دو هزار و ۲۴۳ بیمار

۶ شهریوماه دو هزار و ۱۹۰ بیمار

 

اعتقادات مردم، خوراک شبکه‌های معاند است

محسن پیما تحلیل‌گر مسایل سیاسی با اشاره به انتشار خبری که توسط بی‌بی‌سی فارسی در فضای مجازی منتشر شده‌است، اظهار کرد: تخریب اعتقادات و هیات‌های مذهبی از جمله دلایل این شبکه‌های معاند است. به عنوان یک ایرانی و نه به عنوان کارشناس می‌توان گفت رسانه‌های بیگانه از چندین ماه قبل تصمیم داشتند که ماه محرم در ایران را به عنوان سوژه و عامل اصلی موج‌های بعدی کرونا جلوه دهند. چرا که موضوع با اعتقاد مردم سروکار دارد و همیشه این موضوع خوراک این شبکه‌های خبری آن‌ور آبی بود.

او افزود: با هوشیاری و تیزهوشی مقام معظم رهبری این موضوع مدیریت شد و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) که همه ساله در محرم با انبوهی از جمعیت مشتاق امام حسینی مراسم برگزار می‌شد، امسال مدیریت شد و رهبر معظم انقلاب به طور رسمی اعلام کرد که اگر قصد برپایی هیئتی‌وجود دارد، باید به صورت محدود و با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حتما با تأیید و هماهنگی ستاد ملی کرونا صورت پذیرد.

او ادامه داد: همین اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری طبق قوانین در نظر گرفته شده، مراسم امسال در حسینیه امام خمینی (ره) را لغو و تنها باید یک مداح اهل بیت و سخنران، عهد خود را عملی کرد. به تبع دستور ایشان مردم در سراسر کشور نیز در فضای باز مثل پارک ارم، دانشکده امام علی (ع)، میدان امام حسین (ع) و دیگر فضا‌های باز که توسط کارشناسان بهداشت بررسی شد، با حد و حدود تعیین شده، مراسم‌ امام حسین (ع) را برگزار کردند.

عزاداری رهبر

شور و شعور حسینی؛ روحیه تحسین برانگیز ملت امام حسینی

پیما با اشاره به اینکه مردم با تبعیت از این فرمان رهبر معظم انقلاب باعث از بین رفتن نقشه و سوژه شبکه‌های معاند شدند که قصد ایجاد یک حادثه و بحران در بین اذهان عمومی را داشتند، بیان کرد: برای تلاش مجدد و بهره از این فرصت کرونایی، ظاهرا تنها چیزی که به ذهنشان رسیده است، ضمیمه کردن تصاویر عزاداران حسینی با آمار بیماران و قربانیان کرونا بود که البته با توجه به اینکه تنها یک هفته از مراسم محرم می‌گذرد، با توجه به روال چندماه اخیر در تشخیص کرونا و بروز علایم بیماران مبتلا بعد از تقریبا ۱۴ روز، قاعدتا خیلی غیرطبیعی است که افراد مبتلا به کرونا در هیأت‌های مذهبیِ یک هفته اخیر بین آمار مبتلایان منتشر شده قرار گرفته باشند.

او تاکید کرد: اتفاقا در این مدت کوتاه علاقه‌مندان به هیئت‌های مذهبی و ارادتمندان امام حسین (ع) نشان دادند که در رعایت سلسه مراتب و نظم و بهداشت بسیار پایبند قوانین هستند و همراه با شعور و شور حسینی، تمام تلاششان را کردند تا بهانه‌ای دستِ معاندین این خط و مشی ندهند.

هنوز ملت ایران را نمی‌شناسید!

تحلیل‌گر مسایل سیاسی با بیان اینکه از سمت برخی افراد، همیشه تفکر امام حسینی مورد حمله گرفته است، تاکید کرد: بی‌شک امسال نیز انتظار می‌رفت حرف و سخنی از دل این شرایط به وجود آید و البته این‌بار سعی شد ذهنیت مردم جهان از مردم فهیم ایران و اعتقاداتشان مورد حمله و تحت الشعاع قرار بگیرد. باید به معاندین این پرچم و بیرق گفت که شما از ابتدا نه ملت ایران را شناختید و نه رهبر و نه توان و روحیه این ملت را شناختید. بالغ بر ۴۰ سال است که اشتباه می‌فهمید، اشتباه قضاوت می‌کنید و همیشه مردم هوشمند دنیا متوجه اشتباه و رفتار‌های مغرضانه شما هستند.

او افزود: مردم راه خودشان را می‌دانند و با این رفتار‌های مغرضانه نه تنها از مسیر خود منحرف نمی‌شوند بلکه ثابت قدم‌تر ادامه خواهند داد.

هیات های مدهبی

از سفرها چه خبر؟

اسفند و فروردین بود که برای اولین بار به منظور کنترل کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس از شهر‌های قرمز به نقاط دیگر کشور، طرح محدودیت‌های ترافیکی برقرار شد، طرحی که بر اساس آن خودرو‌های غیر بومی و فاقد پلاک استان مربوطه حق ورود به شهر‌های دیگر ازجمله شهر‌های گردشگری و استان‌های شمالی کشور آن هم در ایام نوروز را نداشتند.

هرچند در آن دوران مسیر‌های منتهی به استان‌های مختلف کشور با ترافیک سنگین مواجه شد، اما همه پلاک‌های غیر بومی و مسافران غافل از خطر کرونا ناگزیر به بازگشت به مبدا سفر خود بودند.

سفر در کرونا

 ذهنیت تعجب برانگیز برخی مسافران

با همه این ها، اما پس از فروکش کردن موج اول کرونا و لغو محدودیت‌های ترافیکی مسافرت‌ها با شدت بیشتری از سر گرفته شد هر تعطیلی کوچکی برای مسافران فرصتی بزرگ بود تا دل به جاده بزنند، جاده‌های چالوس و هراز در آخر هفته‌ها و ساعات اولیه تعطیلات مناسبتی خیلی زود زیر بار سنگین ترافیکی می‌رفتند.

هجوم مسافران تابستانی به شهر‌های مختلف و بی توجهی به صحبت‌های مسئولان مبنی برای خودداری از سفر‌های غیر ضروری، دلیلی شد تا ناقلان خاموش با خیالی آسوده رنگ مناطق شمالی کشور را روی نقشه پراکندگی شیوع کرونا یکی پس از دیگری قرمز کنند.

در تعطیلات پیش رو، مسافران که انگار حاضرند خطر کشته شدن به دست کرونا را به جان بخرند تا در شمال کشور چند روزی اقامت داشته باشند،  بازهم جاده‌های شمالی کشور را تبدیل به پارکینگ خودرو کردند.به گونه‌ای که حتی آمار تعداد سفرشان از سال قبل هم بیشتر شده است.

سفر در کرونا

تیمور حسینی  جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص ترافیک جاده‌های ایران، اظهار کرد: تردد نسبت به سال گذشته همین‌موقع و نسبت به هفته قبل در همین روز افزایش داشته است. در اغلب محور‌ها مثل محور‌های شمالی (هزار، چالوس، فیروزکوه، قزوین و رشت) افزایش تردد داریم. آزادراه تهران قم، تهران ساوه، تهران قزوین نیز با افزایش ترافیک روبه رو شده است.

او ادامه داد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک توسط مسافران کم و بیش در ماشین‌های شخصی‌شان رعایت می‌شود، اما این در حالی است که همین تجمع در یک محیط مثل ماشین و احیانا اضافه شدن همین افراد به دیگر هم‌وطنان در شهر مقصد، منجر به شیوع ویروس خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار