کد خبر: ۸۹۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 26 August 2020

 

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): ضرورت استفاده از فضای مجازی در مراسم محرم امسال؛ قیام عاشورا زمینه‌ساز ظهور است

گروه استان‌ها- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی در مراسم محرم امسال گفت: قیام عاشورا زمینه‌ساز ظهور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امروز در مراسمی که در حرم خواهر امام رشت با موضوع کرونا و محرم برگزار شد اظهار داشت: برخی با اظهارات خود در زمینه اینکه ویروس کرونا در حرم اهل بیت(ع) و یا محافل و مجامع امام حسین(ع) جایی ندارد در حقیقت زمینه انحرافات فکری را فراهم می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) شیوع ویروس کرونا و اینکه مردم و عاشقان ولایت می‌توانند در این ایام منازل خود را به حسینیه تبدیل کنند اشاره کرد و بیان داشت: شهر را باید سیاهپوش کرد و نمادهای این ماه در شهرها باید دیده شود از طرفی هر کسی هم در خانه و محله خود می‌تواند پرچم عزای سید و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) را برافرازد.

آیت‌الله رمضانی رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا را در کنار عزاداری‌های ماه محرم متذکر شد و تصریح کرد: از فضای مجازی هم به شکل بهینه می‌توانیم در این ایام بهره‌مند شویم و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) که صوت خوبی دارند می‌توانند ضبط کنند و برای استفاده مردم در کانال‌ها و فضای مجازی گسترش دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه زمینه استفاده مؤثر از فضای مجازی در عرصه نشان دادن معارف الهی به مردم دنیا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: حتی تهدیدهایی که گاهی اوقات ایجاد می‌شوند را می‌توان با همین برنامه‌ها به فرصت تبدیل کرد بنابراین مدیریت کردن درست در این فضا اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه مراسمات و عزاداری‌های ماه محرم باید جهانی شود شخصیت امام حسین(ع) را یک ظرفیت جهانی که باید مورد استفاده قرار گیرد دانست و ابراز داشت: ما می‌توانیم از عاشورا و معارف آن برای ظهور استفاده کنیم و این امر مهم‌ترین موضوعی است که در دنیای امروزه باید با جدیت به آن توجه کافی داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) برخی اظهارات و سخنانی که همزمان با نزدیک شدن ماه محرم در مورد چگونگی برگزار شدن مجامع و مراسمات به گوش می‌رسید را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در نگاه کارشناسی ما باید به کارشناس مربوطه مراجعه کنیم و اینطور هم نیست که کسی اصرار داشته باشد مجالس امام حسین(ع) تعطیل شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به صحبت‌ها و تحلیل‌های برخی مبنی بر اینکه  ویروس کرونا در مجالس عزاداری نقشی ندارد و در حرم اهل بیت(ع) سرایت ندارد این سخنان را انحرافات فکری خواند و افزود: این‌ها آن‌ چیزی نیست که اهل بیت‌(ع) به ما آموخته باشند زیرا وقتی ویروس بیاید پیر و جوان، مرد و زن یا استاد و غیر استاد نمی‌شناسد و سرایت پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از همین ویروس‌ها و میکروب‌ها و سم‌ها تعدادی از ائمه معصوم(ع) را به شهادت رساند خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم ویروس در محفل امام حسین(ع) نقشی ندارد یا در حرم ائمه(ع) شیوع پیدا نمی‌کنند نه تنها تحلیلی غلط محسوب می‌شود بلکه حتی جسارت به ساحت مقدس ائمه معصوم است. 

وی زیارت عاشورا یک نوع تحقیق تلقی کرد و با اشاره به اینکه ادعیه‌ها درسنامه‌های شناخت امام هستند اظهار داشت: ما نباید تحلیل‌های نادرست ارائه دهیم و حرف‌هایی بزنیم که هیچ منبع علمی ندارد زیرا همین‌‌ها باعث می‌شود انحرافات به وجود بیاید و نمونه آن افرادی هستند که در گذشته با دیدن معجزات گمان می‌کردند پیامبرشان خدا است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) مجالس اهل بیت(ع) را مجالس معرفت خواند و با بیان اینکه افراد با شرکت در این مجامع باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کند بیان داشت: مجالس امام حسین(ع) زمینه‌ساز بسیاری از تحولات و حتی انقلاب‌ها در جهان شده است و این مجالس نقشی بی‌بدیل داشته و هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را بگیرد.

آیت‌الله رمضانی اصلاح و ارتقاء معارف با شرکت در مجالس امام حسین(ع) را امری که باید مؤمنان در پی تحقق آن باشند دانست و اظهار داشت: ما باید خود را شاگرد امام حسین(ع) بدانیم و از خداوند بزرگ بخواهیم در این دستگاه هدایت الهی که مدیریت آن بر عهده خود اوست ما را هم قرار دهد تا در یک گوشه از آن قدمی برداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری محبت به اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) را وسیله قرب الهی خواند و با بیان اینکه پروردگار دستگاه هدایت را به اهل بیت(ع) سپرده است عنوان کرد: وقتی بحث هدایت که می‌شود خداوند متعال این امر را به پیامبران و ائمه(ع) می‌سپارد و ائمه معصوم(ع) در حقیقتت متولیان هدایت الهی به شمار می‌آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار