مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: پرونده خرید تضمینی کلزا از کشاورزان این استان با خرید ۵۱۷ تن از این دانه روغنی، بسته شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 25 August 2020
محمد ایزدی روز سه شنبه در این گفت‌وگو افزود: امسال از ابتدای تیرماه تاکنون ۵۱۷ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان زنجان به نرخ مصوب دولتی هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال خریداری شد.

وی خاطرنشان کرد: بابت این میزان دانه روغنی خریداری شده ۲ میلیارد و ۲۷۴میلیون تومان به حساب کلزا کاران واریز و کل مطالبه آنها تسویه شد.
 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: بیشترین کلزا با ۱۲۴ تن از شرکت کشت و صنعت شهرستان خرمدره بود.
ایزدی اظهارداشت: سال گذشته ۷۹۸ تن دانه روغنی کلزل از کشاورزان استان خریداری شده بود که امسال این رقم به ۵۱۷ تن کاهش یافت.
وی، علت این کاهش را تنش حرارتی، شرایط آب و هوایی و سردسیری منطقه دانست و اضافه کرد: شرایط اقلیمی برای کشت کلزا مناسب نیست چرا که این محصول به دمای هوا حساس است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: امسال هشت مرکز خرید تضمینی کلزا در استان فعال شده بود.
ایزدی افزود: دانه های روغنی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان بلافاصله به کارخانه های روغن کشی ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، خرید دانه های روغنی از کشاورزان به منظور خودکفایی و حمایت از قشر زحمتکش کشاورزان انجام می شود.
سال گذشته ۷۹۴ تن محصول کلزا و ۲۰ تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی توسط شرکت غله خریداری شد که این میزان کلزا در سال ۹۵ حدود ۳۳۶ تن بود.
دانه های روغنی، به منظور استخراج روغن از دانه آن ها پرورش می یابد و از طرف دیگر به عنوان منبع با ارزش پروتئین نیز مطرح است و بقایای محصول بعد از روغن کشی به همین منظور به کار می رود.

منبع/ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار