علی تشنه دل خبرداد.
به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی پیشران و ملی این استان تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 09 August 2020
بهره‌برداری از 29 طرح تا هفته ششم پویش ملی تولید، تداوم امید
 
رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این پنج طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش ملی " تولید – تداوم امید " و جز طرح‌های مهم و ملی استانی می‌باشد که با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۸۵۰ نفر در استان فراهم خواهد شد و برای راه اندازی کامل آن‌ها حدود ۷۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.
وی با اشاره به دستاورد‌ها و پیامد‌های این پویش ملی گفت: جهش تولید، تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، افزایش صادرات، فناوری بالا و توسعه مناطق کمتر برخوردار از مهمترین دستاورد‌ها و پیامد‌های بهره برداری از این طرح‌های استانی می‌باشد که تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.
تشنه دل تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام "جهش تولید" شده، نسبت به راه‌اندازی پویش "تولید، تداوم امید" به منظور بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح بزرگ پیشران ملی در بخش صنعت و معدن به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم ۴۱ هزار نفر اقدام نموده است که در این بین ۵ طرح صنعتی و معدنی از استان سمنان می‌باشد.
تشنه دل افزود: شرکت پرشیا اروپا تولید کننده مس کاتدی یکی از طرح‌های پیشران و ملی استان می‌باشد که با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ تن مس کاتدی را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۴۰ نفر ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان صمت استان سمنان همچنین خاطرنشان کرد: شرکت گوهر سنگ کویر با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن کنسانتره مس سولفیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مهم استان در این پویش می‌باشد که ۴۰ نفر بطور مستقیم با راه اندازی این طرح مشغول به کار خواهند شد.
تشنه دل اظهار داشت: شرکت کویر جین با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع پارچه‌های سیستم پنبه‌ای و الیاف مصنوعی با سرمایه گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال سومین طرح بزرگ و ملی استان می‌باشد که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود ۲۷۳ نفر فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: واحد تولیدی راوندی تولید کننده انواع یخچال و فریزر از دیگر طرح‌های قابل افتتاح می‌باشد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر را دارد که با راه اندازی این واحد ۴۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پایان اضافه کرد: شرکت طب پلاستیک نوین پنجمین طرح ملی استان است که با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید ۸ هزار تن ظروف پلی استایرن و پلی پروپیلن را خواهد داشت و با افتتاح این طرح، زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ نفر فراهم خواهد شد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار