رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان:
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان گفت: حدود ۸۶ هزار راس گوسفند و بز در روستا‌های شهرستان ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 12 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ فارس جناغ، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان با تشریح عملکرد  شبکه دامپزشکی این شهرستان در سه ماهه اول امسال گفت: در مدت مذکور حدود ۸۶ هزار راس گوسفند و بز در روستا‌های شهرستان ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.

وی با اشاره به انجام مراقبت فعال بیماری‌های تب برفکی ، شاربن و لمپی اسکین در این شهرستان افزود: همچنین ۲ هزار و ۳۲۶ راس گاو و گوساله نیز در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.

جناغ در مورد واکسیناسیون انجام گرفته توسط بخش خصوصی دامپزشکی اظهار کرد: به طور کلی تعداد ۳۶۷ هزار و ۴۰۲ راس دام علیه بیماری‌های آنتروتوکسمی ، آگالاکسی ، قانقاریا ، تب برفکی و ppr توسط اکیپ واکسیناسیون بخش خصوصی واکسینه شدند.

وی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی ها، رستوران ها، قصابی‌ها و سایر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مطرح کرد: در مدت مذکور ۱۵۰ مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان، بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار یک هزار و ۳۳۳ راس دام سبک و ۱۰۷ راس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، بازرسی و نمونه گیری مرتب ماهیانه از گاوداری‌های شهرستان جهت انجام آزمایشات میکروبی ، تقلبات شیر و همچنین بازرسی ماهیانه و نمونه گیری مرتب از کارخانه خوراک دام و طیور جهت انجام آزمایشات میکروبی و قارچی را نیز از دیگر اقدامات این شبکه بیان کرد.

او همچنین اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی و مبارزه با کشتار غیرمجاز دام در تعطیلات نوروز را از دیگر اقدامات انجام شده بدین منظور برشمرد./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار