مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مراسم عقدخوانی در مراکز افق و بقاع متبرکه زنجان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 22 June 2020
برگزاری مراسم عقدخوانی در مراکز افق و بقاع متبرکه زنجان

 حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز افق یکی از مهمترین اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح بقاع متبرکه کشور در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و... است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه بقاع، ارتقای مراکز فرهنگی قرآنی است، اضافه کرد: خدمات فرهنگی قرآنی سال‌هاست در امامزاده‌ها انجام می‌شود اما خدمات اجتماعی با قدرت بیشتری به برنامه‌های امامزاده‌ها اضافه شده است که مراکز افق ذیل آن راه‌اندازی شده که مخفف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است.

مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز افق در زنجان فعال است، گفت: امامزادگان و هیأت امنای موظف شده‌اند که آسیب‌های اجتماعی محور بقعه را شناسایی کنند و در راستای کاهش این آسیب‌ها(فقر،طلاق، مواد مخدر، کودکان بی سرپرست و...) نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسمات عروسی در تالاهار افزود: در همین راستا مراکز افق آمادگی برگزاری مراسم عقدخوانی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، همچنان که روز گذشته یک مراسم عقد در آستان مقدس حضرت قیدار نبی (ع) برگزار شد.

کرمی همچنین از آمادگی بقاع متبرکه برای مراسم عقدخوانی نیز خبر داد و اضافه کرد: زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم عقدخوانی خود می‌توانند با هیأت امنای بقاع متبرکه، هماهنگی لازم را انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت مراکز افق افزود: اوقاف استان ضمن کیفی کردن فعالیت مراکز فعلی به دنبال گسترش آنها در سایر شهرستان‌ها است.

گفتنی است، در حال حاضر یک مرکز افق در شهر قیدار، یک مرکز در شهر ابهر و یک مرکز نیز در امامزاده ابراهیم (ع) زنجان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار