کد خبر: ۸۶۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 10 June 2020
 

تابناک/مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان : عمده ترین مشکل زیست محیطی گیلان استان انباشت پسماند است.

 
انباشت پسماند بلای جان گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران با بیان اینکه الویت اصلی این اداره کل حل معضل پسماند گیلان است گفت : آلودگی آبهای زیرزمینی ، برداشت بی رویه شن و ماسه از سطح رودخانه ها و آلودگی هوا از جمله مشکلات زیست محیطی در استان است.
 
ساسان کفایی با اشاره به اهمیت و نقش تالاب بین المللی انزلی در اکوسیستم طبیعی گیلان و معیشت مردم روستاها و شهرهای اطراف افزود : اولین گام برای حفظ و احیای این تالاب احیای دبیرخانه تالاب های استان است که به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست انجام شد.
 
  • وی گفت : دبیرخانه تالاب های گیلان شامل 7 زیرمجموعه است که هر کدام از این کمیته ها با عضویت دستگاه های ذیربط در حال بررسی و حل معضلات و مشکلات زیست محیطی از جمله جلوگیری و کاهش ورود فاضلاب ها و رسوبات و سموم کشاورزی به این تالاب هستند.
 
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه احیای تالاب بین المللی انزلی را غیر ممکن است گفت: مگر اینکه افراد بومی در عواید حاصل از احیای این تالاب سهیم باشند.
    ساسان کفایی وضعیت دفن پسماند در منطقه سراوان غیرقابل قبول دانست و افزود: روند حل مشکل دفن پسماند سراوان باید با سرعت بیشتری تا سال 1401 به اتمام برسد.
 
  • وی در ادامه تصریح کرد: : 3 کارخانه کمپوست در رودسر ، لاکان رشت و انزلی با نیمی از ظرفیت در حال فعالیت است و این درحالی ست که هنوز برای راه اندازی کمپوست دیگر در رشت و احداث آن در لنگرود و تالش و راه اندازی دستگاه زباله سوز در رشت ، لاهیجان و تالش هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.
 
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان توسعه ناپایدار را مشکل اصلی حفظ محیط زیست دانست و گفت : توسعه ناپایدار موجب از بین رفتن محیط زیست و  مشکلات تنوع زیستی می شود.
 
  • وی افزود : گیلان با دارا بودن هزار و 800 گونه گیاهی و 45درصد از گونه های جانوری کشور بالاترین تنوع زیستی در کشور را دارد.   
    گیلان به علت دارا بودن تنوع زیستی زیاد به حفاظتی موثر و کارا نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار