مدیر فرودگاه زنجان با بیان این که ظرفیت فرودگاه زنجان تنها پرواز مسافری نیست، گفت: متاسفانه با این که این استان محصولات کشاورزی، کالا‌های صنعتی و معدنی با ارزش برای صادرات دارد اما از ظرفیت فرودگاه برای صادرات پروازی استفاده‌ای نمی‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 09 June 2020

محمد قاسمی، با بیان این که مسیر پروازی در کل کشور باز شده و پروازها به جز مسیر پروازی مشهد در حال انجام است، اظهار داشت: به دلیل این که در فرودگاه زنجان تنها مسیر پروازی مسافری داخلی مشهد بود، این پرواز همچنان تعطیل است زیرا طبق بررسی‌هایی که شرکت پروازی انجام داده هنوز استقبال چندانی از این پرواز انجام نمی‌شود تا اقدام به برقراری دوباره آن صورت گیرد.

وی افزود: حرم رضوی در حال حاضر به صورت کامل بازگشایی نشده و پذیرای زائران نیست و همین عامل موجب کاهش در تعداد مسافران شده است. اگر بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برنامه‌ای برای بازگشایی حرم رضوی وجود داشته باشد، برنامه ریزی‌ها برای برقراری مجدد پرواز مشهد انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: طی سال‌های اخیر با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که انجام گرفته بود پرواز زنجان به مشهد برقرار شده اما عدم استقبال مردم هر بار منجر به تعطیلی آن شده است و این عامل تبعات سیاسی، اجتماعی دارد و ممکن است برای استان نیز طی روز‌های پیش‌رو مسائلی را ایجاد کند.

قاسمی با بیان این که برای فرودگاه زنجان آمادگی پرواز خارجی را دارد، گفت: اگر حج تمتع در سال جاری قطعی شود فرودگاه زنجان آمادگی دارد تا حجاج را از استان راهی سرزمین وحی کند.

قاسمی با بیان این که در بحث فرودگاه و پرواز‌ها نباید تنها به ظرفیت مسافری آن تکیه کرد ابراز داشت: طی فصول مختلف، استان دارای محصولات کشاورزی بسیار متنوعی است که باید از ظرفیت فرودگاه برای صادرات این محصولات استفاده کرد اما متاسفانه بر این موضوع برنامه‌ریزی انجام نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کالا‌های با ارزش از جمله کالای صنعتی و معدنی در حال صادرات از استان است اما از ظرفیت فرودگاه زنجان استفاده‌ای نمی‌شود و بخش خصوصی نیز استقبالی از این امر ندارد.

منبع/ تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار