زنجان یکی از شهرهای چهار فصل کشورمان است که سفر به آن در هر زمانی، جاذبه‌های شگفت‌انگیز خاص خودش را دارد. برای سفر از تهران به این شهر تاریخی گزینه‌های متعددی پیش رو دارید؛ شما می‌توانید با خودروی شخصی، قطار و یا اتوبوس به زنجان سفر کنید. به دلیل کم بودن فاصله تهران تا زنجان، امکان سفر هوایی بین این دو شهر وجود ندارد. البته این مسئله اصلا نباید شما را نگران کند؛ چرا که می‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس تهران زنجان از علی بابا ، سفری مقرون به صرفه و راحت داشته باشید که قرار نیست زیاد هم طول بکشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی فاصله تهران تا زنجان با اتوبوس بپردازیم و توضیح بدهیم که چرا سفر به این شهر با اتوبوس می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 24 May 2020

زنجان یکی از شهرهای چهار فصل کشورمان است که سفر به آن در هر زمانی، جاذبه‌های شگفت‌انگیز خاص خودش را دارد. برای سفر از تهران به این شهر تاریخی گزینه‌های متعددی پیش رو دارید؛ شما می‌توانید با خودروی شخصی، قطار و یا اتوبوس به زنجان سفر کنید. به دلیل کم بودن فاصله تهران تا زنجان، امکان سفر هوایی بین این دو شهر وجود ندارد. البته این مسئله اصلا نباید شما را نگران کند؛ چرا که می‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس تهران زنجان از علی بابا ، سفری مقرون به صرفه و راحت داشته باشید که قرار نیست زیاد هم طول بکشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی فاصله تهران تا زنجان با اتوبوس بپردازیم و توضیح بدهیم که چرا سفر به این شهر با اتوبوس می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

فاصله تهران زنجان با اتوبوس

سفر جاده‌ای از تهران به زنجان

زنجان از تهران حدود 338 کیلومتر فاصله دارد و این فاصله کوتاه باعث شده تا عده‌ای ترجیح بدهند با ماشین شخصی از تهران به زنجان بروند و از مناظر زیبای این مسیر نهایت استفاده را ببرند. استفاده از خودروی شخصی برای پیمودن این مسیر در فصول بهار و تابستان گزینه خوبی است؛ ولی فراموش نکنید سفر با خودروی شخصی همواره ریسک‌های مخصوص خود را به همراه دارد. پس تا جای ممکن، سعی کنید از گزینه‌هایی مانند اتوبوس و قطار برای سفر به زنجان استفاده کنید.

اگر بنا به هر دلیلی دوست ندارید با قطار به زنجان سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط اتوبوس تهران زنجان یا بلیط اتوبوس زنجان تهران را خریداری کنید و خود را به یک سفر جاده‌ای دلچسب مهمان کنید. سفر با یک اتوبوس باکیفیت می‌تواند تجربه بسیار لذت‌بخشی را برای شما رقم بزند. اگر بلیط خود را طوری بخرید که در طول روز سفر کنید، می‌توانید از مناظر زیبای اطراف جاده‌ها لذت ببرید و هرموقع که اتوبوس توقف می‌کند، برای چند دقیقه کوتاه هم که شده در طبیعت زیبای جاده قدم بزنید. علاوه بر اینها، سفر با اتوبوس یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای سفر جاده‌ای است؛ چرا که شما می‌توانید هروقت نیاز داشتید استراحت کنید و نگران مسائلی مثل خواب آلودگی به هنگام رانندگی نباشید.

یکی از زیباترین جاذبه‌های مسیر تهران زنجان، تپه‌های ماهوری است که در طول این مسیر وجود دارند. در هر فصلی که به زنجان سفر کنید، این تپه‌ها مثل یک نقاشی حرفه‌ای با رنگ‌های زیبا و شگفت‌انگیز، شما را به خود جذب می‌کنند.

فاصله تهران زنجان با اتوبوس

سفر تهران به زنجان با اتوبوس چقدر طول می‌کشد؟

وقتی با اتوبوس از تهران راهی زنجان شوید، ابتدا وارد اتوبان کرج می‌شوید، سپس به سمت نظرآباد رفته و بعد مسیر را به سمت قزوین ادامه می‌دهید. حدود دو ساعت بعد از شروع سفرتان و پس از طی کردن حدود 157 کیلومتر، به قزوین می‌رسید و به احتمال زیاد، اتوبوس شما توقفی کوتاه در نزدیکی این شهر خواهد داشت. بعد از پشت سر گذاشتن قزوین، وارد اتوبان قزوین زنجان می‌شوید و از اینجا، مسیر خلوت و یک‌سره‌ای تا مقصد در پیش رو خواهید داشت. بسته به فصلی که سفر می‌کنید و وضعیت جاده، حدود 4 ساعت طول می‌کشد که به شهر زنجان برسید.

مزایای خرید بلیط آنلاین اتوبوس

پیشنهاد می‌کنیم بلیط اتوبوس تهران زنجان را طوری خریداری کنید که سفر شما در طول روز انجام شود. چرا که طی کردن این مسیر چهار ساعته در طول شب فقط باعث رخوت و کسالت شما می‌شود و از طرف دیگر، شانس دیدن مناظر زیبای مسیر را هم از دست خواهید داد.

جاذبه‌های دیدنی زنجان

حالا که به زنجان رسیده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما سری به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر بزنید. جاذبه‌های تاریخی این شهر قدمتی هزاران ساله دارند و بازدید از آنها می‌تواند شما را به دل تاریخ ببرد و شما را با فرهنگ این شهر در روزهای گذشته آشنا کند. .از میان معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر زنجان می‌توان به این موارد اشاره کرد: مسجد و مدرسه جامع زنجان، مسجد چهل ستون، بازار زنجان، سرای ملک، موزه باستان شناسی، موزه رختشویخانه، مسجد حسینه اعظم زنجان، مسجد خانم و موزه نسخ خطی.

اگر به بازار بزرگ زنجان رفتید، پیشنهاد می‌کنیم سوغاتی‌های این شهر را از دست ندهید. همانطور که احتمالا می‌دانید، یکی از معروف‌ترین سوغاتی شهر زنجان، چاقوی مخصوص زنجان است. صنعت چاقوسازی در این شهر قدمت زیادی دارد و نسل به نسل به جوانان منتقل شده است. از دیگر سوغاتی‌هایی که می‌توانید در بازار زنجان پیدا کنید، می‌توان به چاروق (نوعی کفش دست ساز)، ظروف مسی و ظروف ملیله کاری شده اشاره کرد.

جمع بندی

اگر برایتان مقدور است، بلیط اتوبوس تهران زنجان را در فصول بهار و تابستان خریداری کنید تا بتوانید سری به جاذبه‌های طبیعی این شهر هم بزنید. فراموش نکنید که زنجان پاییزها و زمستان‌های بسیار سردی دارد و تحمل کردن سرمای آن برای افرادی که ساکن این شهر نیستند و به این سرما عادت ندارند، کار سختی است.

شما می‌توانید بلیط اتوبوس تهران به زنجان را به طور آنلاین و از سایت‌های معتبری مانند علی بابا تهیه کنید. خرید از این سایت‌ها گزینه‌های متعددی را پیش روی شما می‌گذارد و به شما تضمین می‌دهد که بلیط خود را با بهترین قیمت خریداری می‌کنید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار