معاون شهردار زنجان از آماده‌سازی 6 هزار قبر در آرامستان جدید زنجان خبر داد و گفت: وجود اضافی اخذ شده از خانواده‌های اموات کرونایی بازگردانده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 20 May 2020

آماده‌سازی 6 هزار قبر در آرامستان شهرداری زنجان 

غلامحسن احمدی امروز در این گفت‌وگو اظهار کرد: از اسفندماه سال قبل به علت پر شدن ظرفیت مزار بالا و پایین دفن اموات در این دو مکان ممنوع شد.

معاون شهردار زنجان در توضیح اخذ هزینه اضافی از خانواده برخی از اموات کرونایی اظهار کرد: هزینه دفن اموات کرونایی با اموات عادی یکسان بوده وخانواده‌هایی که هزینه مازاد در این باره پرداخت کرده‌اند، برای دریافت هزینه مابه‌التفاوت می‌توانند به مدیریت آرامستان مراجعه و هزینه اضافی را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه وجوه اضافی از حدود 80 نفر اخذ شده بود، اضافه کرد: روند پرداخت وجوه به این شکل است که از سوی آرامستان با خانواده اموات تماس گرفته شده و کسانی که در پی تماس مراجعه کرده‌اند مبالغ را دریافت کرده‌اند.

احمدی در ارتباط با تدفین اموات کرونایی و اموات عادی نیز گفت: به اندازه کافی مکان برای تدفین اموات در این آرامستان پیش‌بینی شده و تعداد قبور کنده شده نیز 6 هزار عدد است.

گفتنی است، آرامستان جدید 40 هکتار مساحت دارد که دفن اموات در آن به شکل طبقه‌ای انجام خواهد شد که آنچه مسلم است، ظرفیت آرامستان جدید نیز تا سالیان سال جوابگوی اموات خواهد بود.

با توجه به جمعیت شهر و تعداد فوتی‌های تدفینی در زنجان در این آرامستان نمازخانه مسقف برای اقامه نماز میت، آرامگاه خانوادگی، مزارهای دو طبقه و مختص اطفال و همچنین ویژه شهدا و والدین شهدا در نظر گرفته شده است.

در این آرامستان تاکنون 6 هزار مزار یک و یا دو طبقه ساخته شده است، ضمن اینکه آرامگاه‌های خانوادگی نیز به تعداد مورد نیاز در حال احداث است.

طبق هماهنگی به عمل آمده اموات کرونایی در قطعه‌ای جداگانه از اموات عادی و طبق پروتکل‌های بهداشتی دفن می‌شوند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود و طی روزهای آینده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم در این آرامستان ممنوع شده است.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار