مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از تقلبی بودن ۱۰۳ سکه‎ تاریخی و تعدادی اقلام کشف شده در شهرستان سلطانیه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 20 May 2020

امیرارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در این باره گفت: طی روز‌های گذشته در عملیاتی نیروی انتظامی شهرستان سلطانیه موفق به کشف و ضبط ۱۰۳ عدد سکه و تعداد ۲۲ شی تقلبی شدند که کلیه این اقلام برای بررسی و کارشناسی به اداره کل میراث‌فرهنگی زنجان تحویل داده شدند.

او در ادامه با اشاره به نتایج بررسی‎ها عنوان کرد: پس از بررسی‎های لازم و مطالعه و کارشناسی دقیق از سوی کارشناس باستان‎شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی زنجان، مشخص شد که نوع جنس فلز سکه‎ها از آلیاژ برنج (هم‌رنگ طلا) است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد:همچنین در بررسی‎ها مشخص شد جعل نقش پشت و روی سکه‎ها از روی سکه‎های دوره تاریخی ساسانی الگوبرداری شده است.

او تصریح کرد: با توجه به این موارد ۱۰۳ سکه و کلیه اقلام کشف شده جعلی و بدلی هستند و دارای هیچ‎گونه ارزش تاریخی و فرهنگی نیستند.

ارجمند خاطرنشان کرد: جرم انتسابی عاملان خرید و فروش اشیای گفته‎شده به صورت صریح در بند دو ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است و باتوجه به این‎که فروشنده به جعل این اشیا اقدام کرده است، جرم انتسابی تشدید می‎شود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار