مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تا پایان سال گذشته ۷۱۴ هزارو ۸۲ نفر در این استان کارت هوشمند ملی دریافت کردند که این تعداد معادل ۸۵.۱۶ درصد از جمعیت واجدین شرایط است.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 19 May 2020

۸۵ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند 

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تا پایان سال گذشته ۷۱۴ هزارو ۸۲ نفر در این استان کارت هوشمندملی دریافت کردند که این تعداد معادل ۸۵.۱۶ درصد ازجمعیت واجدین شرایط است.

سید علی شفیعی روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: ۸۳۸ هزار و ۵۵۶ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: با بیان اینکه ۴۹ مرکز برای اخذ درخواست کارت‌های هوشمند ملی در استان زنجان دایر است، گفت: این مراکز شامل ۱۲ اداره، ۲ نمایندگی، ۱۱ ایستگاه پست، ۱۶ دفتر پیشخوان و ۸ ایستگاه سیار است.

شفیعی افزود: افرادی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند به مراکز و ایستگاه‌های کاری مراجعه کنند.

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می شود، این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار