معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: در حوزه جرائم مربوط به فضای مجازی شاهد افزایش چشمگیری بوده ایم.
کد خبر: ۸۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 18 May 2020

فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه جرائم در همه عناوین مجرمانه آمار‌ها کاهشی بوده است،گفت: کاهش چشمگیری در همه حوزه‌های جرائم مشاهده شده است.

او با بیان اینکه در مجموع شاهد کاهش ۴۰ درصدی جرائم بوده‌ایم، ادامه داد: در سال گذشته در ضرب و شتم عمدی کاهش ۲۸ درصدی وجود داشت و در نزاع کاهش ۲۲ درصدی و در سرقت کاهش ۸.۶۳ درصدی گزارش شده است.

فتحی با بیان اینکه در آدم‌ربایی کاهش ۵۷ درصدی و جرم تجاوز به عنف ۵۸ درصد کاهش روی داده است، ادامه داد: جرم ضرب و شتم چاقوکشی نیز در استان زنجان کاهش ۴۱ درصدی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه تصور غلطی در مورد جرم چاقوکشی در استان وجود دارد و تصور می‌شود با توجه به اینکه چاقو از صنایع دستی زنجان است، آمار وقوع این جرم در استان بالا است، گفت: در پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی در جرح با چاقو، زنجان جزو استان‌های آخر قرار گرفته است.

او پیشگیری کیفری را یکی از راه‌های کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا خواند و افزود: سرعت و حتمیت اجرای احکام نیز از دیگر راه‌های کاهش پرونده‌ها است.

فتحی ادامه داد: حضور به هنگام پلیس، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی به مردم و توجه مردم به توصیه‌ها و همراهی و همکاری خود مردم تاثیر زیادی در کاهش پرونده‌های قضایی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان تنها در دو مورد از جرائم روند افزایش داشته است، گفت: در جرائم مربوط به فضای مجازی شاهد افزایش چشمگیر بوده و جرائم حوزه تصادفات هم در زنجان تثبیت شده و روند کاهشی ندارد.

 فتحی عنوان کرد: یکی از عوامل بالا بودن این آمار در این بخش قرار گرفتن استان زنجان در محور ترانزیت است و بسیاری از تصادفات روی داده برای خودرو‌های عبوری بوده است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار