استاندار زنجان خبرداد:
استاندار زنجان از اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی با بهره کم برای اصحاب رسانه این استان خبر داد و گفت: این تسهیلات که برای مقابله با آسیب‌های ناشی از کرونا به مطبوعات پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۵۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 16 May 2020

اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی با بهره کم برای اصحاب رسانه در زنجان 

استاندار زنجان از اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی با بهره کم برای اصحاب رسانه این استان خبر داد و گفت: این تسهیلات که برای مقابله با آسیب‌های ناشی از کرونا به مطبوعات پیش‌بینی شده است.

فتح الله حقیقی در دیدار با اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان با بیان اینکه مدیری که رسانه در کنارش نباشد به درد نمی خورد، افزود: در سال ۹۷ در ارزیابی مدیرانی که در تکریم رسانه ها و ارباب رجوع خوب عمل کردند تنها ۲ مدیر توانستند از ۲۰۰ نمره ۱۰۰ نمره بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه کسی که تخریب می کند، خبرنگار نیست، اظهار داشت: خبرنگار کسی است که هم انتقاد کند و هم راهکار ارایه دهد.

استاندار زنجان در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: در استان مسائلی از ۲۰، ۳۰ سال پیش لاینحل مانده بود که با تلاش زیاد حل شده است که از جمله آنها می‌توان به حل مشکل پسماند روی، مساله گاوازنگ، باغ شهرها و طرح سبزه میدان اشاره کرد.

حقیقی به سپردن مسئولیت به ۷۵ نفر از بانوان استان در دوره مدیریت خود اشاره کرد و افزود: ادارات موظف هستند ۲ نفر از جوانان شاغل در اداره خود را برای گذراندن دوره مدیریت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی معرفی کنند تا در آینده از این افراد در پست‌های مدیریتی استفاده شود.

وی به شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات انجام گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: انجام تست های سرپایی در استان برای اولین بار در کشور و غربالگری صوت گرفته باعث تحسین این استان از سوی سازمان جهانی بهداشت شد که اگر این اتفاق نمی افتاد با فاجعه بزرگی روبرو می شدیم.

استاندار زنجان به راه اندازی واحدهای تولید مواد ضدعفونی، ماسک معمولی و ۹۵ N، دستکش و الکل در استان اشاره کرد و گفت: ما تولید الکل را در استان به سه برابر افزایش دادیم.

حقیقی با بیان اینکه بحث کرونا باعث شد تا اقدامات خوب دولت در استان در سال ۹۸ کمرنگ شود، به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انتخابات برگزار شده بدون حاشیه بود و منتخبان و هیأت نظارت از برگزاری مطلوب این انتخابات قدردانی کردند و استان زنجان از لحاظ میزان مشارکت مردم، استان هشتم کشور بود.

در ادامه این نشست، مدیر خانه مطبوعات استان زنجان با بیان اینکه ۸۷ رسانه دارای مجوز در استان وجود دارد، گفت: استان زنجان از لحاظ تعداد رسانه، کمترین رسانه ها را در میان استان های همجوار دارد ولی با بیشترین مشکلات مواجه است.

یوسف ناصری با بیان اینکه جنس مشکلات رسانه های استان با یکدیگر متفاوت است، مشکلات اقتصادی رسانه ها را بزرگترین مشکل حال حاضر برشمرد و خاطر نشان کرد: نشریات مکتوب بیشترین فشار اقتصادی را در این دوره تحمل می کنند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی آنها خواهیم بود.

وی به وضعیت نامطلوب درآمد نشریات اشاره کرد و گفت: اختصاص نیافتن آگهی های دولتی، حذف اشتراک نشریات توسط دستگاههای اجرایی، عدم سفارس گزارش عملکرد به نشریات توسط بخش دولتی و خصوصی، از جمله مشکلات رسانه های مکتوب استان است.

مدیر خانه مطبوعات استان درک نکردن مشکلات رسانه های استان توسط برخی مدیران اجرایی و مدیران روابط عمومی، عدم پاسخگویی مدیران به مطالب منتشر شده در رسانه ها و عدم رعایت عدالت در توزیع آگهی ها دولتی، را از موانع پیش روی رسانه های استان برشمرد و اظهار داشت: این در حالی است که در دیگر استانها این مشکلات یا وجود ندارد یا در کمترین میزان خود است.

منبع/ استانداری زنجان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار