مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت :توجه به حوزه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برای سال ۹۹ خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 11 May 2020

امیرارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اعلام این خبر گفت: در طرح پژوهشی "مطالعه و طراحی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری با رویکرد نوآورانه"، پروپوزال دو دانشگاه زنجان و دانشگاه آزاد، مطالعه شناخت مسائل مربوط به گردشگری ایران، شناسایی مسائل مربوط به بخش گردشگری استان، شناسایی موانع و قابلیت‌های اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری، تدوین برنامه عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی دخیل در موضوع گردشگری در قالب پروژه ­ها و طرح‌های زیرساختی و سرمایه گذاری آموزشی و برنامه ریزی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری با رویکرد ایده‌های نوآورانه انجام می ­شود.

او اظهار داشت: توسعه گردشگری و جذب توریسم این شهر بایست به گونه‌ای تدوین شود که نسبت به رفع نقاط ضعف؛ برطرف ساختن تهدید‌های فرا روی منطقه اهتمام ورزیده و با رویکرد برنامه ریزی جامع و راهبردی؛ اقدامات و راهکار‌های شایسته‌ای را در راستای بهینه سازی وضع موجود وساماندهی صنعت گردشگری در این شهر به عمل آورد.

ارجمند گفت:با انجام این پژوهش یعنی مطالعه و طراحی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری استان زنجان با رویکرد ایده ­های نوآورانه بتوان با همکاری طیفی از متخصصین هر حوزه، برنامه ­­ی عملیاتی با ویژگی اولویت بندی برنامه‌ها برای دستگاه اجرایی بهره بردار، تعیین وظایف نهاد‌ها و ارگانها، برنامه نظارتی و پیوست اجرایی و زیست محیطی بعه توسعه این صنعت ارزشمند نایل آمد و سهم بخش گردشگری استان را افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بیان کرد: گردشگری فرهنگ احترام به جامعه محلی را بیشتر کرده و فرصت‌های الزام برای درک و شناخت بیشتر و برقراری ارتباطات با مردم محلی را در زمینه‌های گوناگون بهبود می‌بخشد و رشد فعالیت‌های گردشگری در دهه‌های اخیر با تاثیرگذاری عمیق بر بنیان‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، فرایند توسعه در منطقه مذکور و محدوده مورد مطالعه افزایش خواهد داد.

او افزود: توسعه گردشگری باید به ارتقاء جامعه شاداب، محیط زیست پذیر، اقتصاد شایسته، برابری و عدالت، زیست پذیری شهر و پایداری اقتصاد شهر کمک می‌نماید.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار