در سال گذشته میزان صدور جواز تاسیس و طرح توسعه در استان زنجان از رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.
کد خبر: ۸۴۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 11 May 2020

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته یکهزار و ۳۲ فقره جواز تاسیس در استان زنجان صادر شده است که این میزان در سال ۹۷، ۷۶۶ مورد بوده است.

او تصریح کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح‌های صنعتی بالغ بر ۸۳ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

فغفوری با اشاره به اشتغالزایی پیش بینی شده برای این طرح‌ها یادآور شد: پیش بینی می شود با راه اندازی طرح‌های صنعتی زمینه اشتغال برای ۱۷ هزار و ۶۶۴ نفر فراهم شود.

او اظهار داشت: بیشترین میزان مجوز‌های صادره مربوط به محصولات فلزی و فابریکی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و محصولات غذایی و آشامیدنی می‌باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: سهم استان از کشور در تعداد صدور جواز‌های تاسیس ۴ درصد و در میزان سرمایه گذاری ۳ درصد می‌باشد که این میزان بیش از سهم استان از لحاظ مساحت و جمعیتی است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت رتبه استان نسبت به سایر استان‌ها در زمینه صدور جواز تاسیس نهم می‌باشد.

فغفوری در خصوص وضعیت موجود استان در زمینه صدور جواز‌های تاسیس گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۱۷ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر گردیده است که سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۳۴۰ هزار میلیار ریال می‌باشد.

او خاطر نشان کرد: اشتغالزایی پیش بینی شده برای این طرح‌ها ۶۲ هزار نفر می‌باشد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار