مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 10 May 2020

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان زنجان خبر داد.
امیرارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، گفت:ارزش میراث فرهنگی در واقع قدمت و پابرجا بودن آنچه است که از گذشته‌های دور برای بشریت باقی مانده است. میراث فرهنگی روز به روز بیشتر جایگاه خود را در میان عموم پیدا می‌کند. آنچه بسیار حائز اهمیت است این است که بتوان به بهترین شیوه این میراث را حفظ و از تجربه‌های بی نظیر گذشتگان بهره برد.

او افزود:این مسابقه با هدف آشنایی با میراث فرهنگی، معرفی بنا‌ها، آثار باستانی، موزه­ها و اهمیت حفظ میراث طبیعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

او گفت:در استان زنجان یک اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو، ۸۴۸ اثر تاریخی، فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شده است که از این تعداد ۷۶۶ اثر غیرمنقول، ۱۱ اثر طبیعی، ۴۸ اثر ناملموس و ۲۲ اثر منقول است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد:شرکت کنندگان در تمامی بخش­ها می­ بایست ضلع بزرگ آثارشان بیشتر از ۳هزار پیکسل باشدوکیفیت عکس­ها را به صورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس بیشتر ۳MB و حداکثر ۶MB باشد.

ارجمند گفت :عکس‌ها باید با فرمت jpg و مود RGB در قالب لوح فشرده تحویل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان شود

ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله اعلام مالکیت عکس است. درصورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف می‌شود.

شرکت عموم علاقه‌مندان در این مسابقه آزاد است. محدودیتی در ارسال تعداد عکس‌ها وجود ندارد و عکس‌های ارسالی حتما باید از جاذبه ­های گردشگری و آثار تاریخی شاخص استان زنجان و با رعایت شئونات اسلامی ارسال شوند.

مهلت ارسال تصاویر از مورخه ۲۸ اردیبهشت لغایت۳۱ اردیبهشت سال جاری است.

اهداء جوایز برندگان ۹۹/۰۵/۸ همزمان با روز ملی زنجان است و به ۳ نفر از شرکت کنندگان برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار