استاندار زنجان:
استاندار زنجان گفت: شماری از فرهنگیان با وجود اینکه خود یا اعضای خانواده‌ آنان به بیماری کرونا گرفتار شدند، با عشق و علاقه مشغول تهیه محتوای آموزشی و ارتباط با فراگیران خود هستند که این مهم بیانگر ایثار و از خود گذشتگی آنان است.
کد خبر: ۸۴۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 06 May 2020

فرهنگیان در شرایط سخت کرونایی از خود گذشتگی را به نمایش گذاشتند

استاندار زنجان گفت: شماری از فرهنگیان با وجود اینکه خود یا اعضای خانواده‌ آنان به بیماری کرونا گرفتار شدند، با عشق و علاقه مشغول تهیه محتوای آموزشی و ارتباط با فراگیران خود هستند که این مهم بیانگر ایثار و از خود گذشتگی آنان است.

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از معلمان استان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت بیماری کرونا در استان به طور کامل رصد می شود افزود: با مرور تاریخ می توان دریافت که فرهنگیان با از خود گذشتگی و ایثار در تمامی دوران انقلاب و پس از انقلاب حضور معنادار و موثری در تمامی عرصه ها داشتند.

وی اضافه کرد: سند این موضوع شهدای فرهنگی قبل و بعد از انقلاب است که در مسیرهای پر پیچ و خم جان خود را فدا کردند که از حضور موثر این قشر حکایت دارد.

استاندرا زنجان ادامه داد: امروز بیش از ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی سپری می شود که این مرهون جوانان آموزش دیده در مکتب فرهنگیانی است که گوش به فرمان امام و رهبری حماسه های بی بدیلی آفریدند و دنیا را به حیرت وا داشتند.

حقیقی افزود: نمود این حماسه آفرینی ها این است که جوانان انقلابی در دامان معلمان پرورش یافته اند بطوریکه دانش آموزان نیز این قشر را الگوی خود قرار می دهند و تلاش می کنند در زندگی خود آن را جاری و ساری کنند که این نشان‌دهنده جایگاه والای معلمان است.

وی با اشاره به بیماری شیوع کرونا در کشور و این استان ادامه داد: این بیماری در جهان فراگیر شده و حضور و از خود گذشتگی معلمان در بحث آموزش های مستمر صلابت و رنگ دیگری دارد و این قشر در زمان شرایط کرونایی با جدیت تمام مشغول تهیه محتوای درسی و ارائه در صدا و سیما و شبکه های مجازی و به صورت سی دی برای دانش آموزان فاقد اینترنت هستند.

حقیقی اظهار داشت: هم اکنون به غیر از شبکه شاد و صدا و سیما بخشی از مدیران مدارس استان با معلمان و حتی دانش آموزان خود ارتباط برقرار کرده و آموزش های لازم را ارائه می کنند و حتی به پرورش آنان نیز مبادرت می کنند که در جای خود بسیار ارزشمند است.

استاندار زنجان ادامه داد: خانواده ها قدردان زحمات معلمان هستند و در این میان شبکه شاد و ارتباطات مدیران با دانش آموزان خود در شرایط کرونایی موضوعی جدید محسوب می شود که پیش از این به این گستردگی ترویج نداشت و بر این اساس این ۲ گروه باید قدردان هم باشند.

وی اضافه کرد: فضاهای مجازی و شبکه های مختلف مشکلاتی نیز دارند که با رفع نواقص آن می توان پس از کرونا نیز در مراکز آموزش عالی به نحود احسن از آن استفاده کرد که تحقق این مهم در گرو بردباری و تحمل بیشتر است.

حقیقی افزود: سرعت آی تی به مراتب افزایش یافته و برای همگام شدن با تحولات نوین در این بخش باید علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر بیش از گذشته از این تکنولوژی در مدارس استفاده کرد و از طرفی تلاش جامعه آموزش و پرورش استان ارتقای فعالیتهای مختلف آموزشی و پرورشی است که به عنوان نمونه کسب جایگاه مناسب کنکور نمود این مهم بود و این اقدام آرامش را ایجاد می کند.

وی با اشاره به نقشه راه آتی نیز گفت: امروز در هیچ جایی مدیریت بدون نقشه راه معنایی ندارد و در این راستا باید فعالیت ها را به مردم گزارش داد که یکی از اقدامات انجام گرفته در این استان کاهش سن مدیریتی و جوانگرایی بوده است.

استاندار زنجان ادامه داد: این استان با تغییر مدیریتی سن مدیران را پنج سال کاهش داده و اقدام دیگر استفاده از شایستگی مدیران زن در پست های مدیریتی استان است بطوریکه هم اکنون حداقل چهار مدیر کل استانداری را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: طبق هدف گذاری انجام گرفته مقرر بود که ۱۰۰ بانوی زنجانی در پست های مختلف مدیریتی به عنوان مدیر، رییس گروه و معاون مدیر کل در این استان به کار گرفته شوند که اکنون این رقم به عدد ۷۵ مورد رسیده که این روند همچنان با توجه به احراز شایستگی ها ادامه خواهد یافت.

این مسؤول ادامه داد: در خصوص جوانان نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تکلیف شد که هر اداره کل جوانان خود را ( تا سن ۳۸ سال) تا پایان اردیبهشت اعلام کنند که توسط بهترین اساتید کاربردی با مدیریتهای نو تحت آموزش قرار گیرند که پس از آن، از تیر امسال نیز وارد چرخه مدیریتی استان خواهند شد.

همکاری مردم در انجام تست سرپایی تعیین کننده بود

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات استان در بحث بیماری کرونا گفت: عموم مردم می توانند برای آگاهی بیشتر به نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند که در آن جایگاه و شرایط همه استانهای کشور در ارتباط با بیماری کرونا مشخص شده است.

حقیقی افزود: در ابتدای شیوع این بیماری در استان، هیج واحد تولیدی مختص تولید مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی وجود نداشت که با تلاش‌های صورت‌گرفته در کمترین زمان ممکن این واحدها راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: امروز نه تنها استان زنجان مشکلی در تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده پایه الکل و دستکش ندارد بلکه نیاز برخی استان‌های دیگر را نیز تامین می‌کند.

استاندار زنجان ادامه داد: با توجه به تست های مثبت حاصل از اجرای طرح غربالگری، برای درمان بیماران مثبت از نقاهتگاه‌ها استفاده شد و قبل از اینکه این افراد وارد بیمارستان شوند، هم خود فرد و نزدیکان آنان که تست مثبت داشتند، تحت درمان و قرنطینه قرار گرفتند.

حقیقی افزود: بر این اساس ۳.۸ درصد از افرادی که تست مثبت آزمایشگاهی سرپایی داشتند، نیازمند بستری در بیمارستان‌ها بودند و بقیه افراد، یا درمان شدند و یا تحت مداوا در سیستم خارج از بیمارستان هستند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: تست های سرپایی استان به تعداد بالای هفت هزار مورد، ۲.۴ برابر تست های بالینی انجام گرفت که همکاری مردم بسیار تعیین کننده بود و به نوعی انجام این کار یک رکورد محسوب می شود.

وی یادآوری کرد: علاوه بر آن در غربالگری سلامت ۱۰۰ درصد مردم و در مرحله دوم ۹۰ درصد گروه‌های هدف استان به لحاظ بیماری کرونا سنجش شدند که اکنون به دنبال شناسایی افراد پُرریسک هستیم.

این مسؤول ادامه داد: با کارهای انجام گرفته در زمان حاضر چهار واحد کوچک متوسط و کوچک در سطح این استان ماسک تولید می کنند که با وارد کردن مواد اولیه این مهم روند خوبی یافته و مواد مورد نیاز مثل ژل و اسپری نیز تامین می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس با کارهای انجام گرفته روزانه ۱۰ تن الکل و یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستکش یکبار مصرف در استان تولید می شود و ۲ کارخانه نیز خط تولید خود را به مواد شوینده تغییر داده اند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار