مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو این استان از امروز /شنبه ششم اردیبهشت ماه/ بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۴۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 25 April 2020

مراکز تعویض پلاک خودرو زنجان بازگشایی شد 

سرهنگ محمدحسن خلجی روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودروها به صورت زوج و فرد خواهد بود، افزود: مالکان خودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاک آنان زوج است روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و پلاک فرد نیز یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته، می توانند برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

وی با تاکید براینکه به منظور رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی خدمات تعویض پلاک به صورت زوج و فرد و به صورت نوبت دهی انجام می شود، از مردم خواست به خاطر محدود بودن فضای ارایه خدمات و همچنین پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامت خود از تجمع در مراکز به جد اجتناب کنند تا به لحاظ بهداشتی، مشکل پیش نیاید.

خلجی با بیان اینکه فعالیت مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها برابر دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد از خریداران و فروشندگان خودروها خواست از آوردن همراه به این مراکز به جد پرهیز کنند.

وی ادامه داد: خریداران و فروشندگان خودروها هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری، برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، ملزومات بهداشتی همچون ماسک و دستکش و لوازم اداری مورد نیاز از جمله خودکار به همراه داشته باشند.

خلجی با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا و از طرفی حفظ سلامت مراجعین به این مراکز، دریافت اثر انگشت حذف شده است، افزود: برخی خریداران خودروها نیز با داشتن وکالت ‌نامه از طرف فروشنده، به مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری مراجعه می کنند که لازم است در صورت پایان مهلت اعتبار وکالت نامه خود، براساس قانون و مقررات در نظر گرفته شده از سوی دستگاههای ذیربط، نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

مسوول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: مراجعان به مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری، در استفاده از دستگاه های خودپرداز، بهتر است نکات بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

خلجی افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی در مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو، مالکان آن دسته از خودروهایی که عجله ای برای این کار ندارند می توانند طی هفته‌های آتی به این مراکز مراجعه کرده و کارکنان پلیس راهور را در این کار یاریگر باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان های ماهنشان، سلطانیه و ایجرود، فاقد مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو هستند که به همین منظور باید به شهر زنجان مراجعه کنند، اظهار داشت: در روزهای عادی (قبل از شیوع ویروس کرونا) روزانه قریب ۱۵۰ دستگاه خودرو در شهر زنجان، تعویض پلاک و شماره گذاری می‌شد اما در شرایط کنونی، تعداد کمتر خواهد شد.

خلجی، تعداد غرفه‌های مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در شهر زنجان را پنج باب اعلام کرد و اظهار داشت: ساعات کاری این مراکز، از شنبه تا چهارشنبه از ۷ صبح تا ۱۴ بعدازظهر و پنجشنبه ها نیز تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

خلجی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف صیانت از سلامتی مراجعان و کارکنان، مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک این استان از ۲۳ اسفند ماه به حالت تعطیل درآمد.

منبع/ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار