رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر گفت: در شهرستان ابهر صنایع آلاینده حاد و خطر آفرین فعالیت ندارد و صنایع فولادی مستقر بصورت مداوم پایش می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 11 August 2019

محمدهادی کاظمی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ابهر، افزود: حفظ محیط‌زیست نیازمند فرهنگ‌سازی است که خبرنگاران و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در آگاهی رسانی به مردم و ایجاد فرهنگ در این زمینه دارند چرا که محیط زیست یکی از مهمترین دغدغه‌های در کشور ما است.
وی اظهار داشت: به جز یک واحدصنعتی آلاینده که اخطارهای لازم را دریافت کرده همه واحدهای فولادی سیستم غبارگیر را نصب کرده اند و در ۲ سال اخیر با وجود همه فشارها برای هیچ صنعت آلاینده و آببر مجوز فعالیت صادر نشده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر در زمینه اقدامات محیط زیست انسانی در سال ۹۷، عنوان کرد: ۲۶۸ مورد پایش شبانه روزی صنایع در این مدت انجام شده که ۳۶ مورد ابلاغ اخطار زیست محیطی به واحدهای صنعتی صادر و از این تعداد ۳ پرونده واحد آلاینده به دادگاه معرفی شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹ مورد استعلام استقرار واحد صنعتی بررسی شد که با ۹۵ مورد موافقت و از ۳۸ مورد استعلام بهره‌برداری ۳۵ مورد موافقت حاصل شد.
وی با اشاره به اقدامات محیط زیست در حوزه محیط زیست طبیعی، تصریح کرد: سال گذشته با وجود کمبود نیروی انسانی ۶ هزار و ۷۲۰ نفر ساعت گشت‌زنی در مناطق آزاد، شکار ممنوع و حوزه استحفاظی شهرستان سلطانیه گشت کنترل انجام شده است.
کاظمی بیان کرد: صدور۱۵۰ فقره پروانه شکار و صید، ۵۸ فقره دفترچه شناسایی شکار چیان، رسیدگی به ۱۷ مورد شکایت در خصوص حیوانات زیان کار، تشکیل۲۴ فقره پرونده تخلف، دستگیری ۳۸ نفر شکار چی متخلف و دریافت بیش از ۱۰۰ میلیون ریال هزینه ضرر و زیان، از دیگر اقدامات در زمینه حفظ محیط زیست طبیعی است.
این مسئول با اشاره به اینکه دغدغه اصلی محیط‌زیست آموزش و اطلاع رسانی است، تاکید کرد: در سال ۹۷ با جذب کارشناس آموزش محیط زیست در برخی از مدارس شهرستان طرح " یک ساعت با محیط‌بان" با هدف آموزش و ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست به جوانان انجام شده است.
کاظمی اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌های محیط‌زیست ابهر فعالیت ۵۰ معدن در سطح شهرستان است که متاسفانه از اواخر سال ۸۹، معادن مجوز فعالیت از محیط زیست دریافت نمی‌کنند و از سویی آسیب های جدی به محیط زیست وارد می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیش از ۱۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی اطراف شهرستان به ویژه در پایین دست ابهررود با پسآب و فاضلاب آبیاری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار