کد خبر: ۷۶۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 03 August 2019

زنجان - سه ارگان یک کودک هفت ساله که به علت مرگ مغزی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان خدابنده بستری شده بود، به بیماران نیازمند پیوند عضو، اهدا شد.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: " ابوالفضل صفری" کودک هفت ساله اهل روستای حی خدابنده به علت ضربه مغزی در بیمارستان این شهر بستری شده بود که پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.
شهریار اماموردی گفت: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کلیه‌ها و کبد، به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

وی یادآورشد: این سیزدهمین مورد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی استان زنجان در سالجاری است که روز گذشته به ثبت رسید.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۶ مورد بیمار مرگ مغزی در مراکز بیمارستانی این استان توسط کادر آموزش دیده، جهت اهدای عضو ترغیب شده‌اند که از این تعداد ۱۳ مورد به اهدای عضو منتهی شده است.
به گفته این مسئول، سال گذشته، ۱۸ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲ مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
وی یادآوری کرد: هر مورد مرگ مغزی می تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار