رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد تردد خودروها نسبت به ظرفیت خیابان‌های زنجان حدود دو برابر است، گفت: همین امر نیز موجب افزایش بیش از پیش ترافیک شده است.
کد خبر: ۷۶۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 03 August 2019

علی اصغر شیرمحمدی اظهار کرد: طی سالیان گذشته به تعداد خودروهای تردد کننده در خیابان‌ها افزوده شده و همین امر نیز موجب افزایش بیش از پیش ترافیک شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه بروز چنین وضعیتی نیازمند رعایت کردن بیشتر نکات ایمنی در رانندگی است،گفت: گاها بی‌احتیاطی و عدم توجه به قوانین موجب بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، عامل اصلی بروز حوادث و زمینه‌ساز تصادفات بی‌شماری در سطح شهرها است، افزود: از مهمترین عوامل تصادفات و بروز حوادث تلخ رانندگی صحبت و توجه به همراه در حین رانندگی، عدم رعایت فاصله ایمنی و توجه نکردن به‌سرعت، وجود نقص فنی در خودرو و بی‌توجهی، عدم رعایت حق تقدم، اجرای صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی است.

شیرمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد تردد خودروها نسبت به ظرفیت خیابان‌های زنجان حدود دو برابر است، اضافه کرد: در سال 1385 حدود 6.5 میلیون خودرو در کشور وجود داشت که امروز به 20 میلیون رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان ادامه داد: تعداد خودروهای استان بیش از 400 هزار دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در استان مربوط به حوادث حادثه‌ساز شامل سرعت بالا، کمربند ایمنی و تلفن همراه و نداشتن معاینه فنی است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد جرائم رانندگی بازدارنده نبوده و در صورتی که مبالغ آن افزایش پیدا کند، حجم تخلف نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

شیرمحمدی از کاهش تصادفات فوتی و افزایش تصادفات جرحی خبر داد و افزود: در مقابل تعداد تصادفات خسارتی افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اقدامات پلیس برای کاهش تصادفات گفت: سخت‌گیری‌های پلیس به خاطر حفظ جان مردم است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار