استاندار زنجان گفت: همه شرکت‌های فعال در زمینه زیرساخت‌های داده-مکانی باید با هم پیوند داشته و دارای زبانی یکسان برای ارائه آمار و ارقام باشند.
کد خبر: ۷۶۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 13 July 2019
شرکت‌های فعال در زمینه زیرساخت داده- مکانی باید زبان یکسان داشته باشند

فتح‌الله حقیقی در جلسه زیرساخت داده-مکانی (اس دی آی) بر لزوم تشکیل بانک جامع آمار و اطلاعات و سیستم الکترونیکی اطلاعات جغرافیایی (جی آی اس) برای ارائه آمار مشخص و یکسان تاکید کرد.

مقام عالی استان زنجان اظهار کرد: شرکتی برای بانک جامع آماری و «جی آی اس» و شرکتی نیز برای «اس دی آی» ایجاد خواهد شد تا در این حوزه‌ها به نتیجه برسیم و نهادهای ذیربط استان نیز به اقدامات و برنامه‌های این شرکت‌ها نظارت داشته باشند.
وی ادامه داد: باید سیستم «جی آی اس» از جزیره‌ای عمل کردن خارج و یکپارچه شود چرا که موضوع تعریف داده و شناسه به سادگی نیست.
نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: روستایی چند سال گذشته در حوزه جغرافیایی ابهر تعریف شده بود و در زمان حاضر جزو شهرستانی دیگر است که باید برنامه جی آی اس چنان دقیق باشد تا هر دو مورد را بخواند که این مهم دشوار است.
وی افزود: برای این مهم باید شرکتی موفق و حرفه‌ای باشد تا این موارد را نیز اصلاح کند.
استاندار زنجان گفت: باید مشکلات بررسی شود، شرکت‌های موفق زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.
این مسؤول با بیان اینکه تعریف یک سیستم نرم‌افزاری دارای هویت ضروری است، خاطرنشان کرد: هویت آن اصلاحات مورد نیاز، تشخیص و خواندن آینده جی آی اس است.
استاندار زنجان تاکید کرد: مهم، داشتن سیستمی است که بتواند پنج سال گذشته را بخواند و بتواند آینده را نیز پیش بینی کند تا سال‌های آینده نیز نیازمند سیستم دیگری نباشیم.
حقیقی یادآوری کرد: باید برای برنامه‌های اس دی آی و جی آی اس سرعت داد و آنها را هوشمند کرد تا این سیستم بتواند از بین ده‌ها هزار اطلاعات بهترین آن را ارائه دهد.

انتهای پیام/73004/ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار