کد خبر: ۷۶۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 13 July 2019

روستای کمرکوه یکی از روستاهای بخش چورزق شهرستان طارم است که این روزها با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند .

آب آشامیدنی از نیازهای اساسی انسان است و امروز وجود منابع آب بیشتر در کشورها، یک امتیاز بزرگ برای توسعه و پیشرفت آن کشور محسوب می‌شود و حتی در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز آب نقش بسیار بااهمیتی را دارا است .

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت، تامین زیرساخت‌های جمعیت روستایی به‌ویژه تامین آب شرب و بهداشتی روستاییان است. این موضوع به لحاظ اهمیت، جایگاهی بی‌بدیلی در حفظ سلامت، کارآمدی ساکنان مناطق روستایی، عدم مهاجرت و توسعه پایدار بخش روستایی کشور داشته و خواهد داشت .

طی برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور، به‌خصوص برنامه پنجم (ماده 194)، توسعه پایدار روستاها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت مورد توجه بوده است .  بحران آب یکی از بحران‌هایی است که همه ساله روستائیان در نقاط مختلف کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که استان زنجان نیز از این قاعده به لحاظ تعداد بالای روستاها مستثنی نیست .

شهرستان طارم یکی از شهرستان زیبای استان زنجان است که دارای ۹۷ روستا است که همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما برخی از روستاهای آن دچار مشکلاتی در حوزه آب می‌شود. یکی از روستاهایی که این روزها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند، روستای کمرکوه طارم است .

روستای کمرکوه در ۵۰ کیلومتری مرکز شهرستان و  در بخش چورزق طارم واقع شده است که حدود ۲۷۹ نفر جمعیت دارد و شغل اکثر مردم آن نیز فرش‌بافی و دامداری است.

مشکل آب به وجود آمده سبب شده است که مردم این روستا روزانه تنها نیم الی یک ساعت آب داشته باشند و برای گذران زندگی خود مجبور شوند آب را در تانکرها ذخیره کنند که همین امر نیز مشکلاتی از لحاظ بهداشتی به دنبال دارد .

این روستا دارای ۸۹ مشترک است که روزانه ۴۰ مترمکعب آب شرب در این روستا تولید می‌شود. بنا به گفته اهالی و سرپرست آبفار شهرستان در ۱۵ کیلومتری روستا چشمه‌ای قرار دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌خواهد که در صورت تأمین و تخصیص مشکل آب شرب روستا حل خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار