کد خبر: ۷۵۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 02 July 2019
اعلام پروژه های موفق اقتصاد مقاومتی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: پروژه‌های خوشه کفش هیدج و استقرار و پیاده‌سازی کلینیک صنعت در استان زنجان جزو پنچ پروژه موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته قرار گرفت.

ایرج احمدی با اعلام این خبر، گفت: در هراستان 5 پروژه موفق اقتصاد مقاومتی معرفی شده است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، دو پروژه خوشه کفش هیدج و استقرار و پیاده سازی کلینیک صنعت که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اجرا شده - جزو 5 پروژه موفق استان زنجان معرفی شده‌اند.

وی، ارتقای فناوری و ارایه خدمات توسعه ای خوشه های کسب وکار و شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی را از برنامه های اولویت دار شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اعلام کرد و افزود: هدف از توسعه خوشه کفش هیدج، ایجاد و ثبت برند و افزایش صادرات این محصول است که با اجرای برنامه های عمل و همکاری ذینفعان و نیز حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان از حضور فعالان این عرصه در نمایشگاههای داخلی و خارجی و همچنین برگزاری دوره های مختلف آموزشی تاثیر مطلوب و بسزایی در نیل به اهداف تعیین شده داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، بحث عارضه یابی واحدهای صنعتی راکد را یکی از مباحث مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: همانطور که برای درمان هر بیماری نیاز به تشخیص صحیح داریم؛ برای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد نیز ابتدا باید عوامل و عوارضی که موجب تعطیلی واحد شده‌اند، شناسایی شده و سپس به ارایه راهکار پرداخت. بنابراین شرکت شهرکهای صنعتی استان برای حل این مشکل اقدام به راه اندازی کلینیک صنعت در استان نمود که افرادی با تخصص های مختلف از جمله مالی، بیمه‌ای، صنعتی، بازرگانی و... در آن فعالیت دارند و به صورت کاملا علمی نسبت به عارضه یابی و ارایه راهکار برای واحدهای متقاضی اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: مشاوره و راهنمایی در زمینه ایجاد کسب و کارهای جدید، عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و تعیین اولویت‌های پروژه بهبود و اجرای آن، آموزش و ارتقای توانمندی مهندسان صنعتی و جلب مشارکت و اعتمادسازی میان مشاوران از دیگر خدمات مهم این کلینیک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای پیگیری بهتر امور و رسیدن به نتیجه مطلوب، علاوه بر انجام تکالیف محوله از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر اساس تکالیف مجمع، امسال بر روی 5 برنامه شاخص برای اجرا در شهرک‌های صنعتی استان تمرکز داریم تا به صورت 100 درصد تحقق یابند.

احمدی تصریح کرد: بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری(زنجان 4)، احداث ناحیه صنعتی صنایع دستی نیکان و تکمیل و واگذاری ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان ، توسعه خوشه چاقوی زنجان ، احداث پست برق در شهرک صنعتی سلطانیه و طراحی و واگذاری سایت های ویژه کارگاهی در شهرک‌های صنعتی اشراق، نوآوران و خدابنده، پنج برنامه شاخص شرکت شهرک‌های صنعتی در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان افزود: علاوه بر این پنج برنامه که برای امسال پیش بینی شده،پنج برنامه شاخص دیگر نیز در چشم انداز سه ساله پیش بینی شده است که امیدوارم با عملیاتی شدن این برنامه ها شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش صنعت و اقتصاد استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار