رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با بیان اینکه فرار از خدمت سربازان بیشترین جرم در سازمان قضایی محسوب می‌شود، گفت: مشکلات خانوادگی بیشترین علت فرار از خدمت است.
کد خبر: ۷۵۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 24 June 2019
مشکلات خانوادگی بیشترین علت فرار از خدمت است

محمدحنیفه نظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به علل و تشکیل اهداف سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: به موجب ماده یک قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح مصوب 1382، قانون تعیین حدود صلاحیت دادسراها و دادگاه‌های نظامی و مجوزهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشخاصی که به جرایم خاص آنان در  دادسراها و دادگاه‌های نظامی رسیدگی می‌شود، در صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به اهمیت وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد: از جمله اهداف فعالیت این سازمان تسریع در رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح و  قاطعیت در رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این سازمان در مقابله با جرائم بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی اقدام مناسبی در  راستای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود که در این حوزه هم برای کادر و سربازان وظیفه دوره‌هایی برگزار می‌شود.

نظری با ارائه گزارشی از دوره‌های آموزشی این سازمان برای کارکنان پایور و همچنین سربازان بیان کرد: سال قبل ۳۷ کلاس برای کارکنان پایور سپاه، ارتش، ناجا و هوافضا برای ۳ هزار و ۲۸۰ نفر به مدت دو ساعت ارائه شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح  با بیان اینکه میزان دوره آموزشی سربازان نیز ۱۷ دوره و برای چهار یگان بوده است، گفت: در این راستا ۲ هزار و ۴۱۰ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی در ادامه به بیشترین تخلفات در سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: فرار از خدمت  سربازان بیشترین جرم در سازمان قضایی محسوب می‌شود.

نظری با اشاره به دلایل وقوع فرار از خدمت تصریح کرد: یکی از دلایل این امر آستانه تحمل پایین جوانان است، که می‌خواهند بیشترین امکانات و رفاه را داشته باشند.

*زنجان پرونده مسن ندارد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین درباره مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز گفت: در زنجان پرونده مسن نداریم و به لحاظ تخصصی بودن کار این سازمان رسیدگی به پرونده‌های وارده در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اهداف سازمان قضایی نیروهای مسلح کاهش جرائم در این حوزه است، گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه در این زمینه به ویژه حضور و مشاوره قضات تاثیر بسزایی در این امر داشته است.

به گزارش فارس، رسیدگی به جرائم وزارت اطلاعات، جرائم امنیتی نیروهای مسلح، جرائم در حین خدمت نیروهای مسلح، جرائم عمومی کشف شده در حین تحقیقات، جرائم اسرای ایرانی عضو نیروهای مسلح و جرائم اسرای سایر کشورها در ایران، (جرائم فرماندهان با درجه سرتیپی و بالاتر نیز از جمله صلاحیت رسیدگی نیروهای مسلح) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار