استاندار زنجان خواستار ارتقاء سطح باسوادی در استان نسبت به مناطق کشوری شد و گفت: امسال اولویت تجهیز مدارس با مناطق محروم خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 22 June 2019

«فتح‌الله حقیقی» ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان که با رونمایی از پوستر سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت  دانش آموزان سراسر کشور در زنجان همراه بود از ضرورت برنامه ریزی دقیق برای اجرای این دوره از مسابقات تاکید کرد.

 

استاندار زنجان با تاکید بر تهیه قرآن کریم برای اهدا به دانش آموزان این مسابقات افزود: لازم است تا بازدید از موزه های استان برای این دانش آموزان به صورت رایگان انجام شود.

 

مقام عالی استان در ادامه خواستار ارتقای سطح باسوادی در استان نسبت به میانگین کشوری در سال جاری تاکید کرد و گفت: بهبود شاخص استان در بحث سوادآموزی در اولویت قرار گیرد.

 

حقیقی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و اجتماعی در ارتقای باسوادی در استان ضرورت است، گفت: تنها با آگاهی از اطلاعات افراد نمی توان در راستای ریشه کنی بی سوادی قرآنی تلاش کرد.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه اولویت تجهیز مدارس در سال جدید با مناطق محروم است، گفت: سال گذشته افزایش اعتبارات و همراهی خیرین موجب شد تا در تجهیز و بازسازی مدارس اقدامات خوبی انجام شود.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان هم در سخنانی استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را از اولویت های نوسازی و تجهیز در مدارس خواند و گفت: از 3 هزار و 300 کلاس درس در استان زنجان، سیستم گرمایشی 2 هزار و 300 کلاس درس استانداردسازی شده است.

 

«جهانگیر صفری» با بیان اینکه سیستم گرمایشی 917 کلاس درس نیز نیازمند استانداردسازی است، گفت: همه روستاهای دارای گازکشی مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 54 باب فضای کانکسی آموزشی در روستاهای استان زنجان وجود دارد، گفت: این اقدام به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان است که ساخت مدرسه صرفه اقتصادی ندارد.

 

به گفته وی، در استان زنجان یک هزار و 571 مدرسه شناسنامه‌دار، 308 فضای تخریبی و 580 فضا نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

 

 

پایان پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار